2013. május 30., csütörtök

Vak vezet világtalant, avagy gyakorikerdesek.hu: Nem szépek a magyar beauty bloggerek

Sziasztok! 

Hűha. Micsoda indulatok. A tegnapi gyakori kérdéses poszt sikeresen felcsigázott mindenkit, jókat, rosszakarókat (főleg őket), egyaránt. De ha már így alakult, a véleményemet szeretném leírni ezzel az egész üggyel kapcsolatosan. Nem biztos, sőt, tripla sőt, tuti lesz olyan, akinek az én véleményem sem fog tetszeni, de ez nem fog gátolni abban, hogy őszintén elmondhassam mit gondolok erről. Pontokba szedtem, mert ez az egész, tényleg annyira összetett probléma, hogy nehéz elkülöníteni mindent és mindenkit, hogy csak ez van, csak az van.. 




1. Kinek nem inge.... 
Ahogy tegnap este is elmondtam Fácsén, szerintem ezt a szapulást senkinek sem kellene magára vennie.  Tök egyértelmű, hogy ez az egész provokatív, hisztériakeltő célzattal íródott. De ezt már, ahogy láttam, valaki szintén felvetette, tehát, erről szót se többet. 
Viszont, úgy gondolom, hogy ezek a berögzült, rosszindulatok nem mindig csak az irigykedésről szólnak. Ezzel NEM azt állítom, hogy igaza van a Gyakorikérdésen lavinát elindító kérdezőnek, de úgy érzem, hogy sokan azért sipákolnak névtelenül ilyen helyeken, mert az eredeti helyen úgy gondolják, üres fülekre találtak, vagy éppen nincs névtelen lehetőség. Ami nem is csoda, én sem szeretem, ha névtelenül kiosztanak, főleg, ha alaptalannak érzem a vádat. De, ha van bármi, amit hasznosnak ítélek, akkor abból tanulok, vagy igyekszem tanulni. Szerintem sokan tudjátok, hogy azért én is változtattam a kritikák hatására, és sokan mondtátok is, hogy jó irányba, igyekezve úgy, hogy ne menjen a stílusom vagy bármi másnak a rovására. 
Tehát, összegezve, itt annyit tudnék elmondani, hogy nem mindig kell bántásnak felfogni az ilyen kukacoskodó embereket. A degradáló részét el KELL felejteni az ilyen hozzászólásoknak, viszont, a többi részéből építkezni kell (már ha szükséges). Ha pedig mindenki a szívére teszi a kezét, akkor ott és akkor pontot kell tenni az ügy végére, és ha mindenki tényleg tiszta, akkor lehet ezen felesleges fennakadni. 
Én is láttam már Magamról más oldalon "kedves" hozzászólást, ahol a blogtulajdonos nem hogy eloszlatta volna a kételyeket, hanem kb. még ő maga is rásegített a dolgokra. Ennek ellenére, akkor ott, úgy éltem meg ezt az egészet, hogy oké, ő így gondolja, de ha van kedve, nézzen vissza az oldalamra legközelebb is, mert szerintem, magamhoz képest fejlődtem, és nem tartom fairnek, hogy névtelenül, vagy álnévvel mások előtt mocskol. Nem akadtam ki, csak rosszul esett. Ugyanakkor azzal is tisztában vagyok, hogy NEM lehet mindenkinek megfelelni. Úgyis lesz olyan, akinek a kinézet nem tetszik, vagy úgy fogja érezni, hogy túl műek, műen mesterkéltek az írásaim, vagy éppen nem fogadja el azt, hogy ritkán van bejegyzés. 
Összegezve csak azt tudom mondani, amit édesapám és nagypapám mindig is hangoztattak a hátam mögött,  bíztatva engem is: Akinek nem inge, ne vegye magára, de amennyiben inge: Tessék öltözködni, ha egy kicsit is úgy érzi hogy igen, talán igaza van a másiknak! 



2. Tesztelés
Ebben a témában nem vagyok otthon, mivel sosem kaptam semmit sem, nem tudom hogy megy ez az egész. De nem vagyok emiatt irigy, vagy haragtartó senkire sem! Én inkább örülök, hogyha valahol az újdonságokról is tud az ember lánya olvasni. 
Fogadni mernék azért, az ilyen emberek nem gondolnak bele pár dologba, íme: 
- Szerintem a beauty bloggerina azzal, hogy tesztelésre kap terméket, sokszor még a saját maga által jól felépített testápolást/szépségápolását is kockára teszi. Hogy ezt mire értem? Előfordulhat az is, hogy az addigi jó rutinnak köszönhetően, a bőre az új termékre másképpen reagál, holott hiába kapta meg a bőréhez passzoló darabot. Lehet ez allergia, vagy bármilyen olyan összetevő ami...hát mondjuk ki: nem teremt rózsás közeget. Ebbe belegondolt akárki is? Szerintem kevesen. 


Hogy ki mit, meg hogy hova küld, mennyit, hogyan az meg már tényleg nem az én dolgom, ebbe a részébe, nem is akarok belefolyni. Tudom, vannak irigyek, de néha úgy érzem, egy bloggerina szó szerint a vásárra viszi a bőrét. Mert oké, megkapta a terméket ingyen, de ha nem jött be, sőt, mi több rontott a helyzeten, akkor mi van? Már azelőtt is sokra becsültem az ilyesmit, amikor még saját magam nem írtam ilyen posztokat, vagyis nem vezettem blogot. 




3. Szépség
Relatív dolog. Az én képem sem tetszhet mindenkinek, ahogy másé sem. Viszont, az, hogy pejoratív megjegyzéseket és személyeskedést aggatnak csak úgy random lányokra...Úgy tudtam, egy beauty bloggernek nem feltétlenül kell tökéletesen, centire pontosan szépnek lennie. Ami nálam fontos, az a hitelesség és az, hogy ne legyen gőgös, vagy keverje-kavarja mások ellen-alatt azt a bizonyos sz*rt. Ha ez így stimmel, akkor szívesen olvasom a blogot, főleg, ha jó minőségű képekkel dolgozik. Ez már csak ráadás.  


Másfelől viszont, elszomorít, hogy sokan ennyire előítéletesen, felületesen gondolkodnak egy beauty bloggerről. Mindegyik ronda és hasonló huncutságok.... Nem érzem magaménak egyik jellemzőt sem (pedig, lehet valaki szerint kellene). 
Viszont, úgy gondolom hogy szerintem aki blogol, olyan célokért küzd, amikről elmondhatjuk mindannyian, hogy közös. Ilyen az olvasótábor szélesítése, vagy az, hogy éppen segítsük a véleményünkkel másokat. Lesznek akik ezt másképp gondolják, amit el tudok fogadni rendes, normális indoklással, akár az én irányomban is. De névtelenül személyeskedni egy másik oldalon  és szítani a tüzet, meg csinálni a fesztivált már nem éppen esik bele a helyes/tolerálható kategóriába. 


Már csak a következő kérdések maradtak hátra a negatív, névtelen kommentelőknek...
Vajon az ilyen kommentelők elmondták a negatívumokat az érintett oldalon? Kaptak rá választ? Meg is várták azt? Értelmezték?
Vajon nem-e azért nem kaptak választ, mert amiket kifogásoltak, azok inkább személyeskedések voltak egy csomó rosszindulattal megfűszerezve?
Amennyiben az első 4 kérdésre nem a válasz, az utolsóra pedig igen, lehet nem kellene csodálkozni azon, mennyire heves indulatokat váltott ki ez az egész.  


Mindenesetre a csodák általában 3 napig tartanak, gondolom ez az egész dolog le fog csüngeni, hacsak nem akad még egy marha, aki tovább csinálja a fesztivált, látva, hogy azért érdekel minket blogírókat ez az egész. Mert ameddig érdekel és tényleg ügyet csinál belőle az ember, ők sem fognak lenyugodni. Elvégre, látják, hogy valamit elértek...Legyen ez egy megdöbbentés, szembesítés, patália, egy poszt, egy kiakadás...bármi.
Ilyen az emberi természet, máséban a szálkát, magában a gerendát sem látja meg, még ha felhívják rá a figyelmét egy poszt keretein belül, akkor sem. De nem is kell, mert a legtöbb bloggerina azt hiszem T/2-ben ír, így nem hiszem, hogy bárkit személyesen megsértettek volna, hogy már pedig Te XY. Így, nem is értem az ilyen névtelenek, miért tekintik szívügyüknek azt, hogy másokat lejárassanak, vagy éppen jól látható módon csámcsogjanak rajtuk.
 Oké, lehet a bejegyzés végét, túlbonyolítottam, viszont remélem, sokatok leveszi a lényeget, és mindannyiunk számára sikerül levonni a tanulságot (már ha szükséges).  Véleményt nem is merek kérni kérdés formájában. Aki úgy gondolja, hogy van amit kihagytam, nem világítottam rá, rosszul látom, nem látom jól, vagy egyéb hozzáfűzni valója van, azt szívesen várom.
De veszekedést, másra mutogatást nem szeretnék látni, mert nem ezért született a bejegyzés! Ez csak egy vélemény, az én szemszögemből. Ha egyetértetek, örülök neki, ha nem...azt sem tragédiának kell felfogni, hanem egy lehetőségnek, hogy esetleg megismerhesse az ember a másikat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com