2013. július 6., szombat

Mit tehetsz a meleg ellen?

Sziasztok!

Tudom, mindenki szenved a melegtől. Nem csak az állatok, hanem mi emberek is, bár ez erősen függ a munkakörülményektől. Más egy légkondis iroda és más az hogyha a sódert lapátolod és malterozol, rohangálsz A-ból B-be a tűző napon. Utóbbiak táborát erősítem, igaz nem látszik rajtam...
A tényen viszont nem változtat semmit sem, mert a kánikula mindenkit elér. Ezért hoztam pár tippet, hátha valamelyik tud segíteni! De a Ti bevált módszereitekre is kíváncsi vagyok!



 Hűsítők
- Sokan tudjátok, hogy ilyenkor különösen nem ajánlott a cukros üdítők fogyasztása és inkább a víz mellett kellene letenni a voksot. De, valakinek a sima vagy éppen a buborékos víz unalmas. Én citromlével szoktam feldobni, mert az jobban oltja a szomjat. Van, amikor a sima vízbe kerül egy kis 100%-os narancslé is, majd a kettő keverékével próbálom hűsíteni magamat. De ezek a 100%-os gyümölcslék lehetnek bármilyen ízűek, a lényeg számomra az, hogy higítsam őket. Töményen amúgy sem nagy szomjoltók. 
- Fagylaltok: Víz alapú fagyik minden mennyiségben. A krémes-tejszínes daraboktól sajnos csak szomjasabb lesz mindenki, és beindulhat egy ördögi kör.
- Hűtött gyümölcsök: Ilyen időben remélem mindenki (ha van rá lehetősége) a kerti vagy  lokálisan megvásárolt gyümölcsöket a hűtőben tárolja. Hiába van a lakásban hűvösebb, ha csak nem légkondival hűtött az egész, hamarabb megromolhat, megbuggyanhat az egész. Pálinkába valót amúgy sem most kell elkezdeni gyűjteni a cefrébe! Ráér az augusztus vége fele is...:)
- A jégkocka szopogatás is egy bevált módszer, sokan alkalmazzák. Arra viszont vigyáznod kell, hogyha tudod, hogy érzékeny a torkod és könnyen megfájdul, hogy ne túl gyakran alkalmazd ezt a módszert! Gyümölcsökkel, vagy éppen a kevert gyümölcsleves italodat is lefagyaszthatod ilyen módon, így a jégszopogatás sem lesz olyan monoton. A magozásra viszont gondolj időben, nehogy kellemetlen meglepetések érjenek! 

Éjszakai alvás
A nappaloknál, már csak az éjszakák lehetnek nehezebbek, amikor nem tudsz elaludni. Ebben segíthet az, hogy reggel megelőzésképpen besötétítesz a lakásban, vagy az, hogy a redőnyöket, függönyöket elhúzod. Utóbbiakat be is vizezheted egy kicsit, így azok kevésbé engedik át a hőt.
- A sima nyári takaró is kényelmetlenné válhat. Vegyél elő egy tiszta lepedőt, hogyha mindenképpen ragaszkodsz a takaró-effektushoz! Tudom, sokaknak fontos, hogy meglegyen a betakaróztam érzés. Én se szeretek anélkül aludni, olyan semmis úgy az egész.
- A vizes törülköző sem rossz ötlet, igaz ha nagyon lehűl a levegő éjszakára, jobb ezt a megoldást mellőzni, vagy nem teljesen vizes "takaróba" burkolni magadat. Könnyű megfázni, akármilyen hihetetlen.
-Légkondi: kényes kérdés, mert tényleg pénzfüggő az egész, hogy jut-e az embernek egy ilyen helység, vagy éppen mennyiért szerelik be az egész szerkezetet, vagy mennyire beszél a pénz bele a sorrendbe. Én éjszakára nem merem használni, mert soknak érezném. Valakinél tudom, egész éjjel megy, de ezt én nem ajánlom, már csak a villanyszámla miatt is...
- A lefekvés előtti tisztálkodáskor jó, hogyha nem teljesen hideg vízzel hűsíted magad, mert később a helyzet még rosszabb lesz. A tested és a környezeted között lévő kontraszt túl nagy lesz, amit még nehezebben fog a szervezeted leküzdeni. Nyilván nem kell 40 fokos forró fürdővel kényeztetned Magad, de ugyanilyen rosszat teszel Magadnak akkor is, hogyha a kifejezetten hideg vízben keresed a felfrissülést. Ezt meg is fogod találni, kétségtelen, de hosszabb távon rosszabbul jársz!


Állatok
A folyamatos vízcsere a minimum, amit megtehetsz az állataidért. Ezt a nyári szünidőben tényleg nem nehéz kivitelezni, vagy az otthon lévő csemetének odatelefonálni, hogy légyszíves adj vizet az ebnek, cicának, hörcsögnek. Nem akarok ideális mennyiségekről beszélni, mert tudom, ezen a téren túlzásba szoktam esni, én vagyok a másik véglet... 
Csak a saját bevált módszeremről tudok mesélni, ami annyiból áll, hogy délelőtt kétszer cserélek vizet, 12 óra beálltával pedig óránként rohangálok ki friss vizet vinni az állatoknak egészen 4-5 óráig. Igaz, most ez nem annyira problémás, mert "csak" kutya és macska van a háznál, de a nyulaknál is igyekeztem mindig beiktatni pluszba még egy vízcserét a délután folyamán, az esti csere előtt. 
A vízcsere pedig nem elég, főleg ha a friss víz a napon tengődve marad! Árnyékos helyet kell(ene) találni neki. Én ki szoktam lesni, hol hűsöl a kutya és oda szoktam neki vinni a vizet és az ételt is. Nem azért, mert el akarom kényeztetni, de ha a tűző napon hagynám, akkor a folyamatos csere nem érne semmit. Árnyékban is szerintem pillanatok alatt megmelegszik a víz.
Ha esetleg az állat szereti a vizben való pancsolást, érdemes kitenni neki egy nagyobb lavór vizet, hátha ráviszi a szükség, hogy lehűtse magát. Makacsabb állatoknál egy kis vizezést javaslok dél környékén. Nem fog tetszeni nekik, de utólag rájönnek, hogy csak nem ártani akarsz nekik. Nálam a harmadik-negyedik alkalom után már "elfogadott" a kis kancsómmal a kutya. Fontos, hogy attól, hogy bizalmat szavazott Neked pár alkalom után, Te ne élj vissza vele azzal, hogy rögtön meg akarod fürdetni, vagy máris leslagozod az előző változathoz képest!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com