2013. szeptember 14., szombat

Gyakornokos Millerék: avagy szubjektív filmvélemény a majdnem kimaradt ajánló rovatban

Sziasztok!

Már majdnem azt hittem, kimarad a kultúra rovat ebben a hónapban, annyira besűrűsödtek az események. Ma 2 filmet hoztam szemlére, igaz az egyiket régebben láttam. Mégis, azért maradjon valami egyéb kultúra nyoma is a blogon. Könyvekkel pedig később jönnék, mert lenne mit ecsetelni.

Gyakornokok
Owen Wilson és Vince Vaughn egy filmben, megint. Igen, sokatoknak biztosan beugrik most az Ünneprontók ünnepe, ami akkoriban egész jól sikerült. Na ez a páros azóta kereste az alkalmat, hogy újra együtt szerepelhessen és mi más is lenne erre megfelelő alkalom, mint egy Google adaptáció?

 Sztori
Adott két értékesítő, na de lassan már kiöregednek a korból. És ha mindez nem lenne elég, egy kellemetlen helyzet folytán derül ki, hogy új állás után kellene nézniük. Na de merre kezdjék? Hát persze a Google az, ahova ők úgy gondolják igenis valóak. De már az előválogatón meglepetés éri őket... Valami csoda folytán mégis kapnak egy lehetőséget. A kérdés az, hogyan tudnak érvényesülni ennyi idősen a fiatalok között és hogyan tudják kivenni a részüket a munkából?
Forrás: http://www.journality.hu/data/article/14879.jpg


Vélemény:
Van benne jó néhány klisé, és akinek van egy kis esze az tudni fogja szerintem a film végét is és a szálakat is. Én főleg a két színész miatt néztem meg ezt a filmet, mert tudtam, ők egy jó párosítás voltak régen is, ahogyan most is. A sztori viszont csak a film durván kb. 70%-ánál kötött le úgy, hogy élveztem azt.
Ami tetszett, hogy nem csak arra helyeződött a hangsúly hogy hogyan küzd a csapat mások ellen, hanem mindenki belevitt egy kis személyességet is. Nagyon levont volna a film értékéből nálam, ha csak azt látom, hogy az egész csapat görcsölget ezen a Google-gyakornok témán látástól-vakulásig.
Nem az a kibírhatatlan hosszúságú film, viccekkel, bulival és egy adag agyérgörccsel arról, hogy néha milyen kis dolgokon múlik az élet.
Könnyed film, nem kell túlkomplikálni. Sajnos azonban nem a legjobb filmje a két színésznek, ezt mutatja az IMDb pontozás is (6.4). 

Családi üzelmek
Mozihoz volt kedvünk, eredetileg egy másik filmet szerettünk volna megnézni, de azt nagyon későn adták volna (éljen a spontán mozizás hátrányai).
Megjelent a kivetítőn a cím és ismerős volt, hogy igen, erről már hallottam valahol, hogy jóféle, ezért rá esett a választásunk.

Sztori
Mi a teendő, ha nincs családod? Kreálj magadnak egyet! Nem is akárhogyan! Végy egy csipet sztriptíztáncosnőt, egy csavargó lányt, akinek Iphone-ja van és válaszd ki a legtökéletlenebb srácot a környékről. És ha mindez nem elég, bizony magadból is csinálj egy bolond amerikai turistát, elvégre, minél hülyébbnek, együgyűbbnek tűnsz, annál kevésbé vagy veszélyes a Mexikói határon. Pláne visszafele az USA-ba....amikor éppen 2 tonna drogot szeretnél becsempészni az országba. Kész is a tökéletes recept. Hogy mire?A katasztrófára....

Forrás: http://mozinezo.hu/mn/wp-content/uploads/2013/08/Csaladi_uzelmek_online_16.jpg


Vélemény
Ebben a filmben a szerencsétlenséget, szerintem csak egy újabb szerencsétlenség követ. A súlyosságok változóak egyedül. Amivel nem lenne gond, ha nem nyújtanák, mint egy rossz rétestésztát, folyamatosan. Én bevallom, nekem egy kicsit hosszú volt a film és az utolsó 15-20 percet nem tudtam élvezni. Felesleges dolgokon megy a rinya néha, igaz, jó poénok, félreértések, amik beteges szexuális hajlamra is utalnak és kalandos helyzetek akadnak benne. Mégis azt éreztem, hogy egyedül Jennifer Aniston rögtönzött sztriptíztánca az egyetlen kiemelkedő dolog benne látványosság szempontjából, pláne a fiúk számára. Jól jött volna egy kicsivel több humor és kevesebb pénzközpontúság.
Ami jó volt, hogy szinte minden kellemetlen helyzetbe belekeveredik a család. Egy kicsit hiányzott a kaszinó kifosztás-féle klisé a filmből, de szerintem ennyi rétestészta húzás után, ezt már lehet nem merték bevállalni a készítők. Meg is értem, már lassan amúgy is nagy szakmája lesz a kaszinó és szerencsejátékok világáról minél több filmet készíteni, 10 percnyi filmrészlet, ebből a világból már nem éri meg, még arra se, hogy feldobja a filmet. 
Egy ilyen jó sztoritól több látványosságot vártam volna, az üldözéssel kapcsolatosan legalább, ehelyett úgy érzem, az egész egy nagy csömörből-vödörbe körforgás. Akit ez a fajta szerencsétlenkedéses-időpazarlás nem zavar, annak tudom ajánlani a filmet a kínosan vicces szituációkkal együtt. Aki viszont érzékeny az ilyesmire, az lehet csak felbosszantja magát feleslegesen.
Az IMDb szerint 7.2, a film. 

Ti láttátok valamelyiket? Megnéznétek? Felkeltette-e valamelyik az érdeklődést? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com