2013. szeptember 29., vasárnap

Őszi kisbeteg túlélőkészlet(em)

Sziasztok!

Ha ősz, akkor bizony jön a megfázás, az orrkipirosodás és a torokfájás a részemről. Ha túlzottan ügyes vagyok, akkor még egy arcüreggyulladást is sikerül összeszednem, mint jó pár évvel ezelőtt.
Na de, vannak kis segítőim ezen a téren is, nézzük én mivel élem/éltem túl ezeket az időszakokat!



Bakteriális törlőkendő
Néha beindul ilyenkor a járványszezon, ráadásul közösségbe is járok, szóval elkerülhetetlen, hogy elszigeteljem magam az emberektől. Sokan azt vallják, nem érnek semmit ezek a kendők, én azért használom őket, legalább a lelkiismeretem tiszta marad, ha már a kórképem nem is...:) 

Neogranormon
A kipirosodott orrom barátja. Hámosításra tökéletes, 1-2 bő eresztésű kenéssel helyrehozom vele a kipirosodott területet. Nekem kifejezetten az illata is tetszik. A kifújt kezeknek is jó cimborája, csak vigyázni kell és legalább 2-3 óráig nem lemosni róluk. Így van ideje kifejteni a tápláló hatását. Elvileg a pattanások hegeit is szépen beforrasztja, én ezt annyira nem tapasztaltam, de akkor itt az ideje, hogy ráfeküdjek erre a témára is! 

Rhinospray
2 éve őt használom/használtam, idén váltottunk, mert nagyon drága lett. De eddig ő volt az az orrspray, ami rengeteget segített, hogyha taknyom-nyálam összefolyt. Legalább levegőt kaptam, hogyha beteg voltam, ez is sokat jelentett akkoriban.

Utódja:

Őt a gyógyszertáros néni ajánlotta, mert megkértem, hogy mutasson már valami olcsóbb, de jó alternatívát, mert tarthatatlan, hogy a 10 milis Rhino-ért már 1800 HUF-ot kellene lecsengetni.
 Ezt a sós-eukaliptuszos, mindenféle természetes cuccal telepumpált spray-t ajánlotta. Majd eldönti az idő és a sors (na meg a megfázásom súlyossága), hogy elég életrevaló-e nálam. Mindenesetre lelkesen érvelt, hogy természetes, 20 ml és olcsóbb is mint a másik társa, úgyhogy igyekszem azt hinni, hogy tényleg a jó szándék vezérelte őt.


Ajakápolók
Eddig a Primus volt a nagy kedvenc, de sajnos, vagy nem sajnos, most már bevettem a sorba a Carmex Originalt is. A Primus egyébként jó az orr kipirosodás ellen is, hogyha nincs kéznél a Neogranormon, a kérdés az, hogy tényleg mennyire bírja az ember az illatát.

Kézkrém
Ilyenkor, valamiért jobban eszembe jut a kezeim ápolása, lehet a fokozott kézmosás az, ami még jobban kiszárítja őket. De nem kockáztatok, nem szeretek a ping-pong effektussal bajlódni. Néha használom a Neogranormont, vagy éppen ezt a munkavédelmi kézkrémet is bevetem, bár utóbbit, sajnos kevesebb sikerrel. 


Borsmenta/kamilla tea
A vadcseresznyés tea ilyenkor száműzetésbe kényszerül és inkább a természetesebb darabok felé nyúlok. Ha még kezdeti stádiumban van a megfázás, akkor jöhet a borsmenta tea a Naturlandtól. Ha már a köhögés is fenyeget akkor keverem kamillával. Ha pedig még visszafordítható a megfázás, akkor egy kisujjnyi pálinka is kerül, a  meleg (nem tűzforró) teába. 


Papírzsebkendő

Igazából a márka nálam majdnem mindegy, de igyekszem mindig magamnál tartani jó pár darabot. Ez már csak egy ilyen időszak, és ha minden igaz, az előzékenységemmel sok náthásan-hálás tekintetet tudhatok a magaménak, mert bizony én vagyok a zsebkendő-csősz...:) 
Mindenféle illatosított, selyemmel bevont csodára pedig sajnálnék költeni. Őszintén megmondva, szerintem semmivel sem tudnak többet a drágábbak, maximum az orrkipirosodás később jelentkezik a tünetek között. A problémát meg inkább megelőzni kell, minthogy az ilyen mellékvágányokon idegeskedjen az ember. 


Na kit döntött már le idén a nátha? Ha még nem döntött le, mikor várható a besorozás? Gyakran van rá példa, hogy megfáztok? Ti mit tesztek ellene? 

4 megjegyzés:

  1. Engem most készül ledönteni. Nálam is van zsepi, neogranormon, echinacea, neo citran, vazelin, illetve baba kézfertőtlenítős kézkrém. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, akkor jobbulást! Most, hogy kiraktam a bejegyzést, azt hiszem engem is kezd elkapni, csak emlegetni kellett...a sors fintora. :S
      Az Echinacea mi? Mindjárt rákeresek akkor, mert nem ismertem ezelőtt, kíváncsivá tettél.

      Törlés
    2. Mint a svéd csepp kb.. Húzós ára van, viszont 1-2 nap alatt helyre tesz. Ja és nagyon rossz az íze. :D Jó kis ajánló. :D

      Törlés
    3. Néha el kell viselni a rosszat is. De nagyon durva, ha még az íze is rossz, és még drága is. Ahhoz nagyon jó kell hogy legyen. Ha van kicsi kiszerelés, lehet kipróbálom, nem riasztottál el! :)

      Törlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com