2013. október 18., péntek

Catrice All Matt Plus 01 -Vélemény, teszt

Sziasztok!

Jeleztétek, hogy igényt tartanátok erről az alapozóról egy beszámolóra. Mivel már elég régóta használom, így örömmel teszek eleget az ilyesfajta kéréseiteknek!:)

Ár: 1990 HUF
Beszerezhetőség: Rossmann, Müller
Árnyalat: 01 (legvilágosabb) - 4 árnyalatban kapható



Sajnos, régebben lemaradtam a Catrice mattosító alapozójáról. Emlékszem, amikor kiárusításra került, sok blogon olvastam, hogy azért mások igyekeztek betárazni belőle, 2-3 üveggel is, az ínséges időkre. Nos, az ínséges idők nem jöttek el, mert az újításra nem kellett sokat várni. Már augusztus végén (vagy elején?) már ott csücsült a frissített, állandó szortiment a polcokon.

 Az üvegcse fura volt, hogy le van mattosítva, nem az a csillogó darab, amit az ilyen alapozóknál megszokhatott az ember, de legalább nem lehet összetéveszteni egy másik, valamelyest hasonló üveggel. Ez mindenképpen pluszpont, és számomra érdekesség, hogy még az üveg maga is a matt szín felé hajaz, jelezve a tulajdonosnak azt, ami elvárható tőle.

30 ml-nyi anyaggal kell gazdálkodni, ha erre ruház be az ember, szokásos alapozó mennyiség, egy kicsivel elérhetőbb, barátságosabb áron.

A legvilágosabb árnyalatot szereztem be, mondván, hogy most úgyis jön a hidegebb időszak, fakulni is fogok, kár lett volna kockáztatni. Az alapozó színe sárgás, főleg az üvegből kinyomva, de az arcomon eldolgozva nagyon szépen illeszkedik a bőrszínemhez, talán ez az, ami a legjobban mutat rajtam. Azt vettem még észre, hogy az alapozó szépen építhető (ezt így mondjuk, ugye?), egy pl. pattanás takarására. Oké, hogy a legelső réteg nem takarja el teljesen az 1-1 nagyobb csúnyaságot, de a második réteggel elégedett szoktam lenni, amikor a tükörben vizslatom magam. Fedésre szerintem túlzás lenne az erős szót használni, inkább maradjunk az én hasonló, viszonyítási alapomnál a Max Factor Facefinitynél. Nála jobban takar, a tapasztalat ezt mutatja. Ráadásul, ha még valahova kerül egy második réteg, szerintem nem lesz maszkszerű a hatás.



Tartósság
Púder nélkül azért ne várjunk csodát, mert ha nincs rendesen fixálva, akkor kopik. Kb. 6 órát kibír persze, de aki tartósabb eredményt szeretne, az reggel púderezzen is rá, hogy tényleg minden rendben legyen. Aki nagyon kényes erre, vagy alapból nagyon fényes az arcbőre,  annak lehet egy napközbeni újrapúderezést is be kell iktatnia (vagy legalábbis én ezt tudnám javasolni a biztosabb és hosszantartóbb eredmény érdekében). Viszont, a mattítás megállja a helyét, még a kopás ellenére is.

Ezt az bizonyítja egyébként, hogy a Glamour-napos Nivea standnál nem akarta elhinni a megvizsgáló lány, hogy bizony van a bőrömnek zsíros oldala is. Persze a T-zónában vizsgálva már más volt a helyzet, de meg is jegyezte, hogy nem látszott rajtam. Azt hiszem, talán ez a legjobb elismerés, amit én is kaphatok (és a termék is, hiszen ő végzi a feladat oroszlán részét).


Egyéb
Ami fontos, hogy ez az alapozó nem okozott pattanásokat nálam, hosszabb távú használat esetén sem. Persze a Facefinity is jó volt ilyen téren, de mivel a jobb fedés érdekében a Max Factor Long Lasting Performance-al kevertem, így hosszabb távon néha-néha le kellett álljak vele, szünetet tartani.

 Itt erre nincs szükség, és ez különös boldogsággal tölt el! Persze, nyilván olajmentes termékről van szó, na de, a Garnier olajmentes BB-je azért okozott végül meglepetést, ezért voltam úgy ezzel az egész olajmentes-szócsépléssel, hogy az bizony csak egy szó, az nem jelenti azt, hogy nem lesz vele probléma később.



Észrevettem, hogy nem mászik le a bőrömről, csak nagyon minimálisan, azt is csak akkor, ha a kedves barát szénfekete pulcsijához dőlök és nincs fixálva púderrel az anyag. Mindenesetre, még itt is jobb, mint az MF Facefinity, aminél észrevettem egymagában, hogy az azért fog. 

Szárazságot egyáltalán nem tapasztaltam. Ez nagy előny lehet azoknak, akiknek kombinált a bőre, így az "át nem fényesedés" ára nem az, hogy az arc egyéb, normál részei szakadnak le, vagy irrittáltá válnak. Igaz, ez nálam sosem volt probléma, de tudom, hogy sokaknál igen. Érzékeny bőrre viszont fogalmam sincs, hogy reagálna. Talán a homlokom az, ami eléggé össze-vissza és kényes, viszont nem okozott rajta további pattanásokat, se kiszáradás. De egy ilyen véleményt nem merek egy kb. 1,5 tenyeres alapterület alapján holtbiztosra mondani. Akinek az egész arca ilyen érzékeny, az meg tudja érteni, hogy miért. 

Így néz ki kinyomva 

Éppenhogy elkenve, elsimítva az anyag


Amit javasolni tudok, a könnyebb használatért:
- Én az esetek 99%-ában sminkszivaccsal viszem fel ezt a terméket, sokkal szebb és természetesebb képet ad így. Próbáltam kézzel is felvinni, de úgy, nagyon csíkozott. Egymagában, kézzel felvive szerintem jobban csíkoz, mint bármelyik másik alapozó, mint amelyikkel dolgom volt. Én a Rossmannban kapható szivacs csomagot használom, 399 HUF-ért, egy kis kör alakú műanyag dobozban van 6 darab háromszög alakú szivacs. Sok mindenre lehet használni őket, én ha szivacsos körmöt készítek akkor is őket használom, így nem megy kárba tényleg semmi. Lehet kapni külön kis szivacsokat is, ha valaki tudja, hogy neki csak alapozó felviteléhez kell, nyugodtan választhatja azt a csomagot is, de szerintem egységárra drágábbra jön ki az egész, és nem gazdaságos. 
- Felvitel után, szerintem érdemes várni pár percet a púderezéssel (én nem mindig púderezek), nem rögtön nekiugrani, mint pincsi a szőnyegnek. Púdernek a NYC púderét használom, Transculent (átlátszó) fajtát/árnyalatot.
- Az adagoló sajnos nem a legjobb, néha hiába vagyok vele óvatosabb, nem az a mennyiség jön ki, amennyit én elképzeltem. Tudom, hogy nem bennem van itt a hiba, mert hasonló alapozóm volt már kettő is, és ott szabályozhatóbb volt ez a rész. 
-Gyűjti a szöszöket nagyon. A kupak és a csőröcske legalábbis biztosan. Volt is gondom az áttörléssel, a fényképezéssel és utólag a képekkel, mert sajnos majdnem semmit sem értek az óvintézkedéseim. Ez az amit nagy negatívumként tudok említeni a csőr szabályozhatatlansága mellett. 

Szerintem ennyit érdemes tudni erről a termékről. Számomra az egyik legjobb a piacon, ráadásul az ára sem vészes. Talán méltatlanul hanyagoltam a Catrice ezen vonalát.   

2 megjegyzés:

  1. hjajj, nem tudom mitévő legyek... Max Factor CC krém vagy Catrice alapozó? most nagyjából egy áron vannak és döntésképtelen vagyok. Alapvetően nincs nagy baj az arcommal, korábbi pattik helyei vannak az arcomon, ill. pici hajszálerek, de félek hogy sok lenne az alapozó rá. CC krémről olvastam már rosszabbat, Catrice alapozójáról még nem. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Hát figyelj, akkor lehet eldőlt a kérdés! :)
      Annyit tudok még tanácsolni, hogyha a közeledben van egy drogéria, akkor a tesztszerekből kenj a csuklód belső felére. Pár óra múlva szerintem már látszódni fog, hogy melyik alapozó az, aminek jobban örülnél. :) De a Catrice alapozóját szívesen ajánlom, nem nehezítette el a bőrt nálam és pattanást sem okozott, hála az égnek!
      Remélem sikerül megtalálnod az igazit, majd számolj be róla, ha gondolod! :)

      Törlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com