2013. október 24., csütörtök

Nemrégen olvastam I.

Sziasztok! 


Olvasni jó. Így miért is ne oszthatnám meg a tapasztalataimat ezen a téren is, Veletek? Kifejezetten nem írtam még könyv ajánlót, de remélem kedvet tudok adni egy kis olvasáshoz, vagy egy olyan könyvhöz ami jó olvasási élményt tud nyújtani. Vagy éppen megmentelek Titeket egy fölösleges kiadástól...Mert ugye, ez sem mindegy! :)  



Anna és a francia csók 

Bevallom egy kicsit másmilyen történetre számítottam a cím és a borító alapján. Valahogy egy nagyvárosi nő képe ötlött be, aki olyan Szex és New York-szerűen éli az életét, majd egyszer csak betoppan a szőke herceg. De messze nem ez volt az egyetlen, amit rosszul tippeltem meg. Nem egy kifejezetten rossz könyv, de nem is annyira jó, hogy erre külön pénzt kelljen áldozni. 

Forrás: http://konyvmolykepzo.hu/wp-content/uploads/2011/11/6092_b1.jpg 

A könyv tartalmáról....
Anna egy középiskolás lány, aki Franciaországban kénytelen tanulni. Kénytelen bizony, mert kényszerítik. Na de ez a kényszer lehet jó is nem? Pláne ha olyasvalaki kerül a képbe, akiért érdemes átvészelni az otthon melegének a hiányát. Vagy mégsem? És ha még több bonyodalmat szül az, hogyha valaki önmaga akar lenni? Mintha nem lenne elég kesze-kusza amúgy is a helyzet. Ráadásképpen még otthonról is hátba van támadva az ember. Ugyan már, minek ellenség, ha valakinek ilyen barátai vannak? :) 



Élvezd a vaníliát

A borító igencsak sokat sejtet a könyv tartalmáról, de még a címet sem aprózták el, hogyha van egy kis fantáziája az ember lányának. 

Ehhez képest, olyan tucatsztori lett, hogy erősen gondolkodtam azon, hogy végig akarom-e  olvasni ezt a könyvet. Elég egyszerű szerkezetnek érzem az írót is. Persze, nyilván senki sem születik Dosztojevszkijnek vagy éppen Arany Jánosnak, de Háry Jánosok se legyünk már, hogy nagyobb a szánk, mint ami mögötte van…Megbántam, hogy elolvastam. Extra fekete pont: egy másik, kívánságlistás könyvtől is elvette a kedvem, mert említve van a történet folyamán, mint hasonló sztori.

Ez a kutyából szalonna lesz-féle pálfordulás tudom, nagyon bejövős lehet a nőknél, lehet emiatt szereti a könyvet az, aki jónak tartja. De szerintem, nincsen semmilyen különlegessége... A három könyv közül szerintem ez a legjobban kidobott pénz, ha meg akarja venni az ember. És ezt, nem az erotikussága miatt mondom, mert nem vagyok prűd. Sokkal jobban kidolgozottabb és szerethetőbb könyvek vannak ebben a kategóriában ha jobban utánanéz az ember ennek-annak. Erre viszont, ne költsön senki inkább. 

Forrás: 2013. 10. 20. URL http://3.bp.blogspot.com/-_nAKxfegLqg/UYaKZVi3MiI/AAAAAAAACek/hJKSaxNLAko/s1600/C.J.+Elliosn+-+%25C3%2589lvezd+a+van%25C3%25ADli%25C3%25A1t.jpg


Szepesi Nikolett-Én a szexmániás
Azelőtt hallottam hideget-meleget erről a könyvről. Már amikor csiripelték a madarak, hogy 1 ilyen lesz készülőben akkor elhatároztam, hogy elolvasom. De nem sok újat mond a könyv, azt be kell valljam. Valahogy sejthető volt szerintem, hogy aki ennyire tudatosan készül az Olimpiára, sportversenyekre és ennyi stressz nehezedik rá, az ki fogja adni azt. Vagy szex útján, vagy ivással, vagy féktelen bulizással. Vagy mindhárom tevékenység váltakozásszerű piruettjében....

Minimális spoilert tartalmazhatnak a következő bekezdések, kérlek ennek tudatásban olvass tovább! 


Őszintén megmondom, szerintem Niki olimpiai sikerének elmaradásának az egyik fő okozója ő volt. Persze nyilván nehéz lehetett egy olyan edzővel, mint a Cár. Mégis, sokan kétségbe vonják a könyvben leírtakat, egyenesen tagadják, hogy bármi igazság is lehet a sorai között. Pedig, nem hiszem, hogy csak úgy, brahiból valaki ilyeneket találna ki. 
 Sőt, sajnos tudom, hogy a Niki által könyvben leírtak egy része tutira igaz. Én is úsztam régen, és bizony én is kaptam ha éppen úgy adódott. Mi több, a fiúkkal kapcsolatosan is igaza volt, őket tolják a legjobban (szerintem nem csak az úszásban mindenhol). Tudom, mert engem a fiú úszótársakkal csúfoltatott ki a saját tanítóm...Nem is csodálom, hogy nem lett belőlem versenyszerű úszó, valahogy engem sosem azzal lehetett ösztönözni ha porig aláztak, és nyilván az lett a vége a dolognak, hogy búcsút intettem az úszódressznek. Ilyen szempontból rettenetesen együtt tudok érezni az "írónővel".

Több személyességnek jobban örültem volna, kevesebb ismétléssel. Az ismétlések nálam nagyon levettek a könyv értékéből. A másik porszem a gépezetben, talán az edző pozitív elismerésének a hiánya volt. Ha az megvan, többet is ki lehetett volna hozni a lányból, mert ahogyan én kivettem, szomjazott a jó szóra. (Mint ahogyan az emberek többsége.) 
Nem egy írói remek, a könyv egyébként, mert az írás tényleg máshol kezdődik. De aki kíváncsi, esetleg nem tud ennyit erről a világról, és ezek mellett van benne egy kis empátia, az szerintem nekileselkedhet. Tolerálom az effajta viselkedést, de ez nem jelenti azt, hogy egyet is értek vele és követendő példának tartom! Nagyon sok mindenen tud múlni 1-1 ilyen kaland és szerintem ilyenkor annak kéne igazán észnél lennie, aki kapcsolatban van vagy éppen családja van.
Annyit még hagy említsek meg, hogy szerintem az van tűzzel-vassal ez ellen a könyv ellen, aki valamilyen formában (negatív) megtalálható benne és félhet a lebukás/felismerhetőség miatt.
Nem mellesleg, majd akkor elhiszem, hogy "nem történt egy kiosztott pofon sem az uszodában és ez a könyv egy nagy átverés", hogyha Egerszegi Krisztina is aláírja  azt a lapot, amiben sok sportolótárs megveti Nikit és koholt vádaknak tartja az ő általa leírt dolgokat a Cárról. Addig is fenntartásokkal ugyan, de vannak dolgok, amiket el tudok képzelni, akárki akármit mond...mert vagy a saját bőrömön tapasztaltam meg azokat, vagy pedig már azelőtt is sejthető volt számomra, hogy gubanc van és a könyv csak megerősítette az én elképzeléseimet. Egy kicsit elgondolkodtató a könyv, de mindezt egy igényesebb formában is meg lehetett volna csinálni! Úgy talán, több embert mozgathatott volna meg ez az egész. Talán az is riasztó lehet sokak számára, hogy nagyon szexközpontúnak van beállítva a könyv, holott van benne néhol, elvétve pár elgondolkodtató dolog.  

Ti olvastátok valamelyik könyvet? Jöhet néha hasonló könyves bejegyzés? 

2 megjegyzés:

  1. Ezeket a nyáltenger limonádéműveket, a legnagyobb jóindulattal sem nevezném könyveknek! Esetleg valami értelmeset nem olvasol, amiről esetle tényleg érdemes lenne ajánlót írni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen!
      Van ajánló más könyvekről is, igaz még ezen kívül, eddig csak egy igazi, "tisztán könyves" ajánló került fel. De szerintem, észre vehetted, hogy az első két könyv nekem sem jött be túlságosan (legalábbis leírtam, hogy kidobott pénz), így nem értem a problémádat, hiszen szóba sem került, hogy olyan jó és csodálatos könyvekről lenne szó.
      Kérlek írd meg, szerinted milyen az értelmes könyv, hátha kiderül, hogy "valami értelmeset olvasok"! :)

      Törlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com