2013. október 26., szombat

Újdonságok a parfümök háza táján

Sziasztok! 

Még a hét elején kaptam a Prestige Products-tól egy kis értesítőt, hogy milyen újdonságok várhatóak a parfümök háza táján. Aki most annyira meg van bolondulva az új illatokért, az új megjelenésekért, mint én kb. 19 éves koromig, annak jól fog jönni ez a bejegyzés! Nézzük csak meg....

A sajtóanyagban kapott leírások nagyon nagy részét átírtam, a saját szájízemre formáltam! Sok mindenhez saját véleményt is csatoltam, remélem így élvezhetőbb lesz a sajtóanyag olvasása! 

Christina Aguilera - Unforgettable 
A szöveg szerint egy orientális illatot kell elképzelnünk, amiben olyan dolgok kaptak helyet, mint a virágok és a vaníliás jegyek. Bevallom, nekem valahogy nem férne össze ez az orientális illat típus a vaníliával, kicsit olyan fura benyomást kelt bennem, de ez már az én vérszegénységem. Ami nagyon meglepett a cikkben, az az, hogy a török rózsa is megtalálható a jegyek között, nem is akármilyen formában! Tudtátok, hogy ezt a rózsafajtát reggel kell leszedni, és 60 ezer darab szükséges egyetlen egy uncia kinyeréséhez? Pedig, gondolhatjátok, ezt a 60 ezer darabot leszedni, ráadásul időben is végezni vele, nem egy 10-20 ember munkája, ennél azért több van benne. Amúgy, szerintem, még az is megvan határozva, hogy hogyan kell leszedni a rózsát, az ilyen kényes dolgoknál, nagyon sok mindenre ügyelni kell, ezért gondolom ezt. Csak sejteni merem, hogy aki sietségében durván tépkedni akarja a rózsát, annak az egész karját tépik ki az illetékesek. 
Ha jól vettem ki, akkor az illat 15 ml-es üvegcsében érkezik, illetve lesz egy nagyobb testvérkéje, ami 50 ml-t tartalmaz. 



Az újdonságok második varázsa, viszont egészen máshol folytatódik, még pedig a Tom Tailor márka háza táján. 

Tom Tailor East Coast Club női és férfi illat 
Meglepődve tapasztaltam, hogy egy ilyen nagy márka már 1962-ben létezett. Mondhatni, egy idős az édesapámmal, úgyhogy bátran elmondhatom, hogy ezekszerint a márka is nagyon sok mindenen keresztüleshetett ennyi idő alatt. Na de, az évek folyamán megmaradt az az életérzés, ami a márka szabályrendszerét, életstílusát hivatott hirdetni: természetesség, életvidámság, lazaság. És bizony, nem csak ez volt az, ami a mostani parfümök kijövetelét is megihlette, hanem az Egyesült Államok-beli East Coast Club, ami értelemszerűen az USA keleti partjára céloz. Felmerülhet a kérdés, hogy miért ez a terület? Azért, mert a keleti parton rengeteg élettel teli várossal találkozhat az ember, a bárok, az éjszakai élet nyüzsög. Ráadásképp nem elfelejtendő az sem, hogy a hallgatói élet is a csúcsát éli ezen a szakaszon, így hát van buli dögivel. És akkor még a lenyűgöző tájakról nem is beszéltünk...Ugye már érthető, hogy miért ez a partszakasz volt a megihletője az illatoknak? Nagyon megegyeznek a jellemzők a márka alap szabályának, kétségtelen! 



Na de, lássuk is, hogy a parfümök mit tartalmaznak! 


A női illat jegyeit a következők alkotják: 
Egy virágos, keleties fás illatról van szó. 
A fejillat citrusos, ezt követi a szívillat, amiben a jázmin völgyi liliom, őszibarack, szilva, málna és a rózsa kapott helyet. (Az őszibarack és a málna nagyon jól hangzik szerintem, erre lettem a legkíváncsibb.) 
Az alapillatot pedig az ámbra, a cédrusfa és a vanília szolgáltatja. (Na a vanília nem is hangzik rosszul az őszibarackkal együtt, ugye?) 





Persze, ahogyan megszokhattuk, a női illatok mellé, bekerült egy férfi is, ami a következő jegyeket viseli: 
Itt a fej illatban a szicíliai citrom mellett, már a barack is fellelhető. A szív illatban viszont már a levendula és viola található. Ez a levendula nekem nagyon furcsa párosítás, amúgy, el nem tudom képzelni, hogy egy férfi egy ilyen illatot viseljen. Igaz, a levendulának nyugtató hatása van, lehet ez is egy jelzés érték szerintem, hogy a férfi nyugalmat árasszon maga körül. Megfontoltság, nyugalom, hidegvér, akár ez is lehetne a férfi parfüm szlogenje most már! :) 

Az alapillatban végül, de nem utolsósorban a tonka bab és az ámbra kapott helyet. 




2 megjegyzés:

  1. A Xtinás parfümben a vanília tetszik, habár őszintén szólva én képtelen vagyok elképzelni a leírtak alapján akármelyik parfümöt, nekem egyszerűen meg kell szagolni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem néha sikerül elképzelni egy adott illatot a leírtak alapján. Ha például tudom, hogy van benne feketebors meg mindenféle fás dolog, akkor a parfüm erősen mellőzve lesz még a szimpla szagolgatástól is...:D
      De, szerintem csak gyakorlás és sok féle-fajta előismeret kérdése ez az egész!:)
      A megszagolás viszont, tényleg a legbiztosabb módja annak, hogy tudd, tetszik-e a parfüm, elvégre a jegyek mindig később, több óra után bontakoznak ki. Nekem van olyan parfümöm, ami frissen kifújva imádat, 5 óra múlva meg a hányinger kerülgetett tőle. :(

      Törlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com