2013. november 14., csütörtök

Ajánló: Aranyhaj és a nagy gubanc

Sziasztok! 

Van itt gubanc, már így is, nem kell ide Aranyhaj szerintem. De a havi kultur-rovat részeként ezt a filmet mindenképpen be akartam mutatni. Régebben, ugyanis amikor nagyon ment, akkor annyira csajos filmnek gondoltam, hogy inkább a kimarad listára került. Ennek lehet az volt az oka, hogy kinézetre a főszereplő csaj, nagyon hajazott az ilyen Barbie-s filmekre, amik régen a Minimaxon mentek. Azokat a filmeket pedig régen rongyosra néztem és ma már nincs gyomrom az ilyen vihorászós, csupa báj-csupa kedvesség-csupa mosoly-csupa kornyikálós filmekhez...



Minden esetre, itt is van éneklés, de nem olyan nagy mennyiségben és nem olyan elviselhetetlenül vágja ki a magas cét az éneklő fél, hogy azt mondjam, úristen, ezt nem nézzük meg többször. 

Amúgy, a barát meg is jegyezte, hogy ez az első olyan film, hosszú idő óta, amit ülve néztem meg otthon, nem pedig félig elpilledve. Ebből is látszik, hogy izgalom azért van benne, bár szerintem pont elviselhető mennyiséget tettek bele. Van olyan film, ahol pattanásig feszül minden és a rendező nem tudja, nem érzi át nézői szemmel, hogy mi az ami elég. Ilyenkor én önkényesen vetek véget a filmnek, mondván hogy az otthoniakkal szórakozzál, hogy állandóan csak a mézes madzagot húzod el a néző előtt.... 

A film amúgy, nem az a tipikus csajos-lányos. Még az ellenkező nem is megtalálja benne a magának való dolgokat, nem kell azon izgulni, hogy kényeskedéssel és rinyálással megy az idő. A szereplők egymástól is tanulnak, látni benne a fejlődés menetet is, ezt mindenképpen ki akartam emelni. Legalább jellemfejlődés tapasztalható, igaz, az sem mindenkinél, de ezért is érdekes ez egy animációs filmnél szerintem. Igaz, ezt lehet a gyerekek annyira nem érzik át, de engem elgondolkodtatott.
Persze nem csak izgalomból, hanem humorból is kijut, ez a másik legértékelhetőbb része a filmnek. Néhány komédiánál sokkal jobb humor morzsák vannak benne, ami azért gáz 1-2 rendezőre nézve. 

Forrás, 2013. 11. 14., NlCafé 



A sztori: 
Aranyhaj-ki ne ismerné a történetét? Igaz, most egy kicsit más, modernebb köntösbe lett bújtatva. Az alapkoncepció ugyan megmaradt, viszont a körítés már egészen más a megszokottól. Ráadásul nem minden az, aminek látszik, vagy mégis? Aki egy toronyba volt zárva 18 évig, annak bizony nehéz perceket okozhat a gyakorlatiasság és a jó, vagy a rossz időben való felismerése. Ráadásul sokkoló lehet, hogy a burokból kikerülve, megtapasztalva  az igazi életet kiderül, hogy amire eddig minden épült, az bizony egy nagy hazugság volt az elejétől kezdve. És, ha mindez nem lenne elég, a szerelem is ott kopogtat az ajtón. Akarom mondani, a tornyon. A kérdés az, hogy Aranyhaj a szemének hisz jobban, vagy az eszének? És hogy mindez mibe kerülhet később....


2 megjegyzés:

  1. nagyon szuper.én vagy 3x megnéztem.nekem nagyon bejön :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy egy véleményen vagyunk, ha tudsz még más filmet is, ami hasonló, akkor szólj! :)

      Törlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com