2014. július 16., szerda

{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Megunhatatlan film

Sziasztok!

Örömömre szolgál, hogy bejelenthetem, hogy mostantól, ha minden igaz én is csatlakoztam a Vigyázz,Kész,Posztolj! társulathoz. Remélem nem bánjátok, de már két fordulóval ezelőtt is szívesen csatlakoztam volna, csak  akkoriban annyira lefoglaltak a vizsgaidőszak utolsó szelei és a munkába állás, hogy nem mertem bevállalni semmit sem. Sokak úgy tartják teher alatt nő a pálma, de nem mertem ilyen fontos időszakban ennyi újdonságot a nyakamba venni.


A mai téma a megunhatatlan filmeknek kedvez. Én utána érdeklődtem, hogy lehet-e két filmre kivetíteni ezt az egész témát, de végül túlságosan agyaltam, hogy annyi következtetésre jutottam, hogy szerintem bele sem fér ebbe a bejegyzésbe.
Kezdjük ott, hogy én világéletemben nem voltam nagy filmes. De, tartom azt, hogy mindenkinek minden életszakaszban van egy meghatározó filmje, amit akkor szeretett, megnézett újra és újra. Most én ezekből hoztam el pár mérföldkövet.

Totyogós koromban nagyrészt az Oroszlánkirályt néztem éjjel-nappal. Persze sokat sírtam azon, ahogy Szimba apukája meghal, úgyhogy idővel gyorsan rákaptam a videó előretekerésére, mert éreztem a gombócot a torkomban. Ugyanez volt jellemző a Szabadítsátok ki Willy-t c. filmre is, bár itt korán vége szakadt a mulatságnak, ugyanis amikor sokadszorra sírtam a szabadon eresztésnél (itt már nem ment az előretekerés, nem tudom miért, talán azért mert a film végén jártam?), a szüleim eltiltottak a filmtől. Most is pityeregve írom a bejegyzés ezen részét.

A kép innen van:  http://mindenkilapja.hu/users/oroszlan-kiraly/uploads/vetton_ru_195.jpg


Ezután nem a tipikus Disney hercegnős mesék felé kezdtem el fordulni, hanem leginkább a 101 kiskutya, az El Dorado és A kincses bolygó fogott meg. Ezeket rongyosra néztem korai tizenéves korom ellenére is. Utóbbi filmnek egyébként a dalai fogtak meg nagyon, meg úgy a történet, meg úgy összevetve a srác sem volt rossz az akkori ízlésemnek megfelelően.

A Shrek filmeket is szerettem, de a legjobban a 2. rész fogott meg, rengetegszer láttam már (és a szemfülesek láthatták, hogy a múlt héten is adásba került). Talán amiatt szerettem meg, mert ez a film nem a tökéletes hercegről vagy hercegnőről szól, vagyis arról, annak az eléréséről. De a legvégén sokkal jobban számít az, hogy ki hogyan érzi magát jól, mintsem mindenki álmosollyal meg a jól betanult, már-már görcsösen beállított művi integetéssel búcsúzzon a képernyőn keresztül a nézőktől.....

Kedvenc részem ahogyan kiszállnak a hintóból és  Herold megkérdezi, hogy: Hát ezek meg kik?
Forrás: http://images.businessweek.com/ss/07/07/0706_blockbuster/image/16_shrek2_2_credit_bn.jpg


Komolyabb filmek után az általános iskolát elvégezvén sikerült érdeklődést mutatnom. Az egyik film a Huligánok volt, amit ballagás után egész nyáron néztem. Tetszett mindaz, ahogyan a szerencsétlen, félnótás srácból egy keményebb, normálisabb férfi lesz, aki a saját talpára áll. (Tehát nincs elveszett ember, csak egy jó mentor kell! És persze nem árt, ha nem esik az ember a ló túloldalára és megtalálja azt a sokat emlegetett arany középutat is!) De a film vége nem happy end......Én még talán annyit láttam bele ebbe a filmbe, hogy hiába a különbözőség, legyen az egy vélemény, vagy egy csapat, vagy értékrend, attól még nem szabad tiszteletlennek lenni és hagyni, hogy elállatiasodjon az énünk. 



Az utóbbi időben pedig nem is nagyon filmezek. Az elmúlt években talán egyetlen egy film volt az, amit 3x is újra megnéztem, az pedig a Ford Fairlane kalandjai volt. Olyan belevaló, igazi menő srácos film. A fiúk értékelni fogják azt hiszem. Igazából, hála a filmnek egészen új és nem túl kulturált szófordulatokkal sikerült gazdagodnia a szókincsemnek. Elég régi filmről van szó, de szerintem mai szemmel is élvezhető darab. Innen szedtem az "eszem f*szom megáll"-féle kiakadás módit és hála a filmnek, azóta hogy az óvszert átkeresztelte óvszarnak én is így hívom, akárhányszor akárhol említem. Előbbi megnevezés már nem jön a számra sehogyan sem...Köszönöm az új szótárat, Mr. Fairlane! És köszönöm, hogy arra is megtanított, hogy koalával is lehet fizetni! Ha hülyeséget kell tanulni, akkor már tudom kihez fordulhatok...Kár, hogy nem született ennek a filmnek második része! Bár a mai film színvonalakat elnézve, nem hiszem hogy megütné az elvárható szintet az utánpótlás....  



7 megjegyzés:

  1. A Ford Fairlane az egyik kedvenc filmem, annyit idézgetünk belőle a baráti körben, hogy az valami félelmetes. :)

    VálaszTörlés
  2. A Ford Fairlane tényleg csúcs :D Az oroszlánkirályon én is mindig bőgtem, a Szabadítsátok ki Willyt pedig meg sem néztem, nem szeretek ilyen filmeket nézni :) Valahogy az állatokat jobban sajnálom, mint az embereket, így semmi olyan filmet nem nézek meg, amiben állatok vannak (vagy amin sírni, pityeregni lehet). :)

    VálaszTörlés
  3. A Shrek-et én is vagy 100x láttam :D

    VálaszTörlés
  4. Szerettem az oroszlánkirályt, de valószínűleg baromi érzéketlen kislány lehettem anno, mert sosem értettem miért bőg rajta mindenki :D Vagy csak túl kicsi voltam és nem értettem, de minden esetre nagyon szerettem :)

    VálaszTörlés
  5. Shrek tényleg jó, összes részét láttam, a többit csak futólag. Megsasolom Ford Fairlane-t a filmkatalóguson, köszi a tippet!

    VálaszTörlés
  6. Ford Fairlane? Nagy Feró a magyar hangja :D A barátomnak jobban tetszett mint nekem, azóta is hallgatom a hülyeségeket :D
    A "vigyázz, kész, postolj"-ról jut eszembe, van egy szépség-nagykövet akció az egyik cégnél, tesztelni kell és postolni a tapasztalatokat. Bárki jelentkezhet, és a végén a Nagykövet cím és 1 millió Ft is a legjobb bloggeré :D http://bit.ly/Nagykovet

    VálaszTörlés
  7. Kedves Lányok!
    Nagyon örülök, hogy sokatok ismerte a filmet! Nem gondoltam volna, mert sok lány irtózik az ilyenektől. De örülök, hogy sok egyezés van és hogy tetszett a bejegyzés és sokatokat szólásra bírtalak! :)

    VálaszTörlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com