2015. december 26., szombat

Epic Reads Holiday Tag | Személyes


Sziasztok!

Az egyik kedves (és kedvenc) könyves blogomon olvastam ezt a kérdéssort, Teklánál, aki egy másik blogon látta először írásos formában, pontosabban Nalina blogján. Kapcsolódik az ünnepekhez, könyves is, nem túl hosszú és épp' itt vagyunk lassan a végén, nagyon adta magát a helyzet, hogy kitöltsem. Úgyis az éves kérdőívben már sokan rágtátok a fülem, hogy TAG-ekből töltsek többet, így az ezt most a magam hasznára is fordítva: itt van egy, lassan az év vége felé! 


1. Melyik könyvet szereted ajándékba adni?
Könyvet nem szoktam ajándékba adni. Ha adnék, az mindenképpen könyvutalvány lenne, ha mindenképpen a könyvekre kell hagyatkozni. Hiába szánok én valakinek egy elgondolkodtató könyvet, ha ő nem érzi késznek magát sem a változásra, se semmire. Ha mindenképpen pisztolyt tartanának a fejemhez, élet s halál között választva muszáj lenne valamit mondanom, akkor ez a két könyv rajta lenne a listámon, mert annyira nem lehet mellélőni velük:
Rubin Gretchen- Boldogabb, mint valaha
Farkas Lívia - Ennél zöldebb nem lesz

2. Melyik a legjobb könyv, amit valaha kaptál karácsonyra?
Szégyen, nem szégyen, nálunk már jó ideje nem tárgybeli ajándékozás megy, könyvekről meg pláne nincs szó. Amit szeretnék, azt elolvasom, amit nem azt nem. Jobb szeretem magam válogatni, hogy mi az, ami könyv formájában is hozzám kerül a kultúra oltárán. Ez most biztos kicsit sznobul hangzott, pedig nem annak szántam csak...ha már olvasok valamit, akkor hagy válasszam meg mit. Nekem kell ez a fajta szabadság. Tipikusan az az ember vagyok aki könyvet, moly.hu-s, könyves bloggeres vagy más hozzáértő kritikusok ajánlása alapján keres fel. 

3. Melyik az a könyv, amit nagyon szeretnél megkapni karácsonyra?
Micsoda idevágó kérdés! Volt külön kívánságlistám is a könyv szekcióra. Na azok közül választottam volna szívesen: Könyves kívánságlista

4. Melyik a kedvenc karácsonyi filmed?
Transformers. Ne kérdezzétek miért, de nálam annyira bejövős az összes, holott mindegyiknek ugyanaz a története. Tudom a rendezőt senki sem tartja túl sokra, mindenki csak azt látja hogy a filmjeiben borul, ég, tör-zúz minden, amit ember látott. Nem tipikus karácsonyi film, sőt karácsony sincs benne, de néha ilyen elvetemült adókon szokták vetíteni őket az ünnepek táján. Na tavaly így daráltam le a Transformers 1-4-et. És itt még az aprót sem kell megtartanom, mert a filmekben minden fém igazán sokoldalúan hasznosítható! Naná, ez az igazi közgazdásznak való film, avagy semmi sem vész kárba, mindent megoldunk! 

5. Melyik az a karácsonyi dal amit újra és újra (és újra és újra) meghallgatsz?
El kell keserítsek mindenkit. Sosem szerettem a karácsonyi dalokat túlzottan, így azt vagyok kénytelen meghallgatni, amit a bevásárló központokban hallok ez idő tájt. X éve, hogy sosem tudtam normálisan készülődni az ünnepekre, így ezért is nem érzem a hiányukat szerintem. Ennek ellenére nem fogom magamra erőszakolni őket. Ha nem érzem, hogy én ilyen dalokat akarok hallgatni, akkor nem hallgatom őket és kész. Nincs mit tenni, elég egyszerűen működöm ilyen téren. 

6. Melyik a kedvenc karácsonyi ételed, amit szeretsz elkészíteni vagy megenni? 
A rántott tonhal a legjobb ebben az időszakban. Egy napig élhetek csak az étkezés lehetőségével sajnos, mert mások nem túl halasak a családban. Én majdnem minden héten egyszer azért eszem halat. Jövőre két kiló tonhallal indulunk neki az ünnepeknek-úgy hiszem. A franciasaláta pedig a másik kedvenc, de csakis úgy elkészítve, ahogyan én ehetem. Régebben, a csapatban játszott a mascarponés torta is- elmaradhatatlan kelléke volt a karácsonyi asztalunknak.

Ha Ti is kitöltenétek ezt a mini kérdéssort, akkor csak nyugodtan, én örülnék ha rólatok is kapnék egy kis szeletet, itt a blogon! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com