2016. április 26., kedd

Különlegesség a mindennapokban | Parfüm Issey Miyake Pleats Please

Sziasztok, 

Szeretem a különleges parfümöket, olyanokat, amik megosztóak akár, mert nem minden az, hogyha átlagillatokkal, vagy éppen közkedvelt illatokkal veszi körbe magát az ember. Megéri nyitottnak lenni, még ha éppen elsőre nem is jön be egy illat, mert már két olyan esettel büszkélkedhetek, ahol elsőre nem éreztem magaménak a parfümöt, majd második, harmadik szimatolásra azt mondtam, hogy nem is olyan rossz, ötödikre pedig már olyan dolgokat is kiéreztem, amiből egyértelműen azt mondtam meglepődve: ez az, ezt kerestem. 


Ma egy különlegesebb darabot tervezek bemutatni, ami az Issey Miyake Pleats Please EDT. Azelőtt még nem hallottam ezekről a parfümökről, amik Issey Miyake stílustanácsadó után kapták a nevüket , a név maga  egyébként is elég különleges, elnézve a kínálatát a parfümjei igencsak különlegesek, elég 1-1 darab üvegére ránézni, nagyon korszakalkotóak. A Pleats Please névre keresztelt  parfümöt most lehetőségem nyílt kipróbálni a VIP parfüm által. 


Kiszerelések: 50 ml,100 ml
Árak: jelenleg 5700 Ft a honlapon, eredeti ára: 8990 Ft
Illatkategória: virágos-gyümölcsös

Összetétel szempontjából elég sokszínű a paletta, a leírás szerint körte, pünkösdi rózsa, cukorborsó (más néven: szagosbükköny, indol (aromás vegyület, megtalálható a karfiolban és a fejes káposztában is), pacsuli, cédrus,vanília és fehér pézsma alkotja a parfümöt. 

Első körben nagyon töménynek éreztem, a kifújás pillanatában konkrétan olyan, mintha egy virágos, enyhén méz illathoz hajazó parfümmel fújnám be magam, idővel rájöttem hogy ilyenkor nagyon erős a szagosbükköny jelenléte. Az első fél órában elég intenzív ez az érzet, és megtévesztő is, ami az illatokat illeti, mert nem, ismétlem nem ez a parfüm igazi arca! Jóval több van benne, és a kezdeti különlegesebb illatindítás miatt, nem is szabadna senkinek sem negatívan vélekednie róla!

 A parfüm valódi énje később mutatkozik meg, egy lecsendesedett illatorgiával, ami inkább virágos kategóriára hajaz, gyümölcsösségre utaló illatfoszlányok rajtam pl. meleg időben jöttek ki, de akkor is enyhébb változatban. Miután a szagosbükköny eltűnik, egyre virágosabbá válik az illatfüggöny, általában a pünkösdi rózsát nagyon szépen kiadja, nem tolakodó, hanem tényleg virágként van jelen, nem tolakodóan. A körte melegebb időben megmutatja magát, és a fehér pézsma is érezhető, utóbbi nem is olyan rossz egy parfümben, mint ahogyan én azt gondoltam. Egyet sajnálok nagyon, hogy a vanília az esetemben nem volt érezhető, pedig nagyon szerettem volna, annyira rákészültem pedig, hogy nem hiszitek el, pedig kíváncsi voltam arra ahogyan a virágos jegyekkel keveredik. 

A tartóssága ahhoz képest, hogy EDT egyáltalán nem rossz, sőt, az első fél órában nagyon-nagyon intenzív, utána visszavesz ebből a lendületből a parfüm és egy sokkal lágyabb irányt kezd el képviselni, az illat pedig fokozatosan veszít az érzékelhetőségéből és az intenzitásából. Utóbbi, kicsit jót is tesz neki, sokkal jobban illik így a virágos jegyekhez, könnyebben  tud egy nő azonosulni vele. 

Ti mit szóltok ehhez a darabhoz, volt már lehetőségetek megismerkedni vele? Szeretitek a különlegesebb darabokat? 

2 megjegyzés:

  1. Még másfél éve nyertem ezt az illatot, nekem az emlékeimben örökre a "pestre járok hétvégente BGF-re" illatom marad. Legtöbb napot fiatalnak éreztem magam ehhez a parfümhöz, de a komorabb és komolyabb napokon jól esett, mert melegen burkol be :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szeretem, ha tudok emléket társítani egy-egy illathoz, emiatt is sajnálom, hogyha valamit kivonnak a forgalomból utólag. De jó, hogy írtál erről, köszönöm, hogy megosztottad! :) Nekem a "bulizós" és "megismertelek" illatom volt anno a Puma Create. A Mexx Wild pedig a "randira megyek" illatfelhőt adta. Bele sem gondolta most, hogy mára hogyan is változott meg az ízlésem ilyen téren, de most adtál egy jó ötletet. Köszi! :)

      Törlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com