2012. október 21., vasárnap

Hajnövesztés, de hogyan?

Sziasztok!

A hajnövesztés nagyon divatos az utóbbi időkben. Mindenki panaszkodik, hogy hullik a haja, holott lehet, hogy egészséges hajhullásról van szó. Akármi is legyen az ok, mindenki a természetes, nagyobb, szebb sörényért fizet kitudja mennyi pénzt. Na de milyen opciók is vannak?

Szépségvitaminok
A legelterjedtebb módjai a hajnövesztésnek. 1-2 tabletta reggel-este és igazából több teendő nincs is, minthogy kúraszerűen szedni az adott készítményt. A legtöbben, szerintem ezt az opciót választják.
Vigyázz!
Mielőtt a több ezer forintos termékeket leemelnéd a polcról, nézd meg a hatóanyag összetételét és hasonlítsd össze, egy másik, olcsóbb árkategóriás termékkel! Meglepő adatokra bukkanhatsz néha!
Amit én próbáltam: Forcapil
Véleményem róla: Rohadt drága. Viszont, sokaktól hallottam, és már olvastam is fórumokon, hogy főképp a rákos sugárkezelések után való hajnövesztésre lett kitalálva. Ezért próbáltam ki én is eszeveszettül, mert gondoltam, hogyha egy sugárterápián átesett személynek is segít, akkor velem pláne nem lehet probléma. Hatni hatott, 2 hónapnyi szedés után. Túl drága volt a számunkra, ezért más alternatívát kerestem. 3600 HUF-ot kóstál, és egy havi adag van benne.

Étkezés
A legtöbben valószínűleg itt hibázzák el és jön a felismerés, hogy hullik a hajam. Célszerű megvizsgálni az étkezési szokásaidat.
Vigyázz! 
Nagyon sok lány, tudom hogy vegetáriánus. Viszont, hogyha a vörös húsokat teljesen kiiktattad az életedből,  akkor könnyen utolérhet a hajhullás, hacsak nem találsz valami más alternatívát, amivel pótolni tudod a tápanyagokat. Sokan egyszerűen csak nem esznek húst, nem gondolnak bele, hogy ami kiesik, azt azért pótolni kellene, majd jön a felismerés és a problémák.

Samponok
Nem feltétlenül mindegyik ígér ilyen lehetetlen küldetés szagú dolgot. Van, amelyik csak a hajhullást csökkenti, vagy éppen a hajat erősíti. Persze, csak is akkor válhat be ez, hogyha a sampon mellé megveszed a balzsamot, az ilyen-olyan sprayt, na meg a tápláló krémet.... Na ez akkora lehúzás, úgy ahogy van!


Kipróbáltam: L'oreal Elséve Arginine Resist sampon
Csak is a sampont használtam.Talán ez volt az egyetlen ami hatott az ilyen hangzatos ígéretű termék közül. A hajam tényleg erősebb, fényesebb lett. De ennyi, itt kifújt a történet. Akció nélkül meg elég drága mulatság ilyet kenni a fejemre, még akkor is, ha csak a sampont veszem újra.


Ricinus olaj
Olcsónak olcsó, könnyen használható, sokoldalú. Nem szükségeltetik hozzá nagy anyagismeret sem, és talán a legfontosabb az, hogy természetes dologgal érintkezik a fejbőr és a haj. Ez azért nem elhanyagolható semmiképpen sem!



Tapasztalatok: 
Ameddig 1-2 óráig hagytam magamon a pakolást, addig nem is észleltem semmi komolyabb változást. Majd egyszer kitaláltam, hogy: Na én most 5 órát magamon hagyom! Amióta így csinálom, sokkal eredményesebb a kezelés-sorozatom. Nyilván 1 alkalom nem tesz csodát, de amikor ötödszörre csinálod ugyanezt a procedúrát, minden héten, egy alkalommal, annak azért van hatása. Eddig ez a legjobban bevált hajnövesztő a számomra. Ami nem tetszik benne, hogy nagyon ragaszkodik a hajamhoz, és van hogy háromszor kell átmossam vele. Ha drágább sampont használ az ember, nem a leggazdaságosabb mód, az tuti. Viszont, megszépítheti a procedúrát az, hogyha veszel egy olcsó kategóriás sampont és 1-2 hajmosást vele csinálsz meg, majd a jól megszokott samponoddal fejezed be!

Még sosem láttam magamon ilyen kis pihéket, pláne nem a hajszálaim között, csak azok szerintem nem eléggé kivehetők. Viszont, csináltam pár képet, a hajam széleinél jelentős a változás szerintem!


11 megjegyzés:

  1. Szia!
    Tablettákhoz tipp!
    Nekem bevált a DM saját márkás Das gesunde plus haar vital tablettája, amelyben kb ugyanaz van, mint a több ezres készítményekbe. Ez 1000 ft és 2 hónapra elég. Én úgy szoktam, hogy 4 hónapot szedem ősztől tél végéig, nyáron szünet, majd októbertől ismét! :)
    3 hónap kell mire látható eredménye lesz, de megéri!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm szépen az ajánlásod! Nagyon kedves Tőled, meg fogom nézni a fent említett terméket! Örülök, hogy leírtad a tapasztalatod részletesen is, így a procedúrának is szívesebben vágok neki!
      Köszi a kommentet is! :)

      Törlés
  2. Szerintem ne legyünk ennyire anyagiasak, ha elkezdünk hajatnöveszteni. Én az összetevőket nézem, nem az árát, és így hasonlítom össze a termékeket. Nézted a Loreál összetevőinek listáját? Ma már ha ingyen adnák sem kenném magamra. Bár én nem vagyok vega, vörös húst nem eszek, a fehérjebevitel nagyon fontos a haj számára, és a változatos táplálkozás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Szerintem, meg mindenki a pénztárcájához mérten kutakodjon és próbáljon megoldást találni. Persze a drágább, az nem mindig jobb, ezt magam is tudom, ezért írtam le, hogy érdemes az összetevőket is megnézni, mert gyakran okozhatnak meglepetést.
      Nem, nem néztem a listát, de tisztában vagyok vele, hogy a Loreál nem a természetes hatóanyagok híve. :( Ettől, még egy próbát megért a számomra.
      Köszönöm, hogy leírtad a véleményed! :)

      Törlés
  3. A ricinus olaj valóban egy kis csodaszer. Nekem alapból elég gyorsan nő a hajam, ezért nem figyelek annyira rá, hogy még gyorsabban nőjön, jó ez így. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Jó Neked! Régebben nekem is gyorsabban nőtt, de ahogy vasalni kezdtem 10-es koromban, ott megállt a tudomány. Pedig, csak 1 évig űztem ezt a legyen szögegyenes a hajam c. tudományt.

      Törlés
  4. Szia! Engem is mindig foglalkoztat a hajnövesztés, ricinus olajat egyszer próbáltam, rendszeresen még nem, sajna, de fogom, illetve nekem is pont ez a bizonyos Elseve sampon jutott eszembe valamiért, még nem szereztem be, de nagyon jó, hogy írtál róla. Tényleg drágább kicsit, de képzeld el, az én fodrászom szerint az Elseve a legjobb sampon, ami hozzáférhető számunkra, mármint a boltok polcain. Van rendes Loreal is pl. fodrászkellékesnél, ami ugye nem Elseve, de annak már több ezer Forintba kerül darabja, ami nekem túl sok. Az a baj, hogy nagyon sok hajra való termékem van, mert mindig elcsábulok mindennek, persze köztük Elseve is, de hosszú távon szeretnék mindenképpen csak hozzá visszatérni, szerintem jók, persze tudom, mindenki mást engedhet meg magának nyilván, nekem se számít éppen a legolcsóbbnak, de akcióban, illetve bizonyos helyeken számomra elfogadható, és jónak tartom, összetevőkben nem vagyok szakértő, de ettől tekintsünk el, én egy terméknél sem nézem ezeket, szóval én támogatlak benne, láttad, hogy hatásra működött, esetleg próbáld meg valahol olcsóbban beszerezni! :-)
    Ivett
    http://fairyjuice.blogger.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Mindenki mást mond, hogy mi a jó, ezért általában tényleg csak magára hagyatkozhat az ember, vagy arra, akiben megbízik.
      Azóta nem vettem újra ezt a sampont, most koffein párost használok, de van még kipróbálni való dolog dögivel. Most amúgy én is belehúztam a samponozásba, úgyhogy elég durva, jó lenne a flakonok maguktól tűnnének el, főleg, ha nem váltak be, vagy nem kiemelkedő a teljesítményük.
      Én egy ideje azért nézem az összetevőket is, de leginkább arra próbálok hajazni, hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon!

      Törlés
    2. Heló!
      Én is nagyon növesztem most, illetve tavaly május óta. Akkor 3 centis hajam volt, imádtam, jól is állt....csak én olyan "megunós" vagyok, lányosabbnak akartam tűnni, ezért növesztettem-növesztem. A ricinus olaj egy csoda, tavaly szeptemberben kezdtem el használni, nyárra már megszokta a bőröm, utána már nem volt hatása. Akkor megkérdeztem egy fitoterapeuta barátnőmet: nyáron szuper a diófalevélből /cukor citromlé nélkül!!!!:)/ készült tea utolsó öblítésnek kimosás nélkül, basszus tényleg nagyon jó, de csak barna hajúaknak! Illetve 2 hónapja használom a Müllerben kapható bojtorjángyökér / Kletten wurzel/ hajolajat. 75 ml 700ft körül van. Ugyanúgy használom mint anno a ricinust, ez is jó, sőt! Vannak egyenes és göndör tincseim, úgy egészben elég "kócos" vagyok, ez egy kicsit ki is simítja. A sampon nálam nem fix, a lényeg hogy mégis valami jó márka, Fructis, Elseve, most épp Nívea, ami épp akciós, 2 derékig érő szőke hajú lányom van, az egyik sötétszőke...van vagy 5 kiló haja, a másik lány inkább fehér hajú, lehet hogy svéd, neki vékony szálú.Illetve egy férjem és egy fiam, 1 doboz sampon 4 napig elég. A frufrum már az állam alá ér, és hátul is ugyanez a hossz, úgy egészében fejtetőről indulva 40 centis hajam van. Használom még az Elseve Arginine hajápoló sprét, hatását még nem látom, de a lelkemnek jó:) Szedek B komplex vitamint 34 évesen ez jó a bőrnek is. Rengeteg diót eszem, az is csak használ. Amire még figyelek, mert vannak rövidebb tincseim, és az ha a vállat érné, kopna-törne rendesen...míg ilyen picik, vagy feltűzve hordom, vagy fonom. Pár hónap alatt megtanultam a halszálkát, franciában is fonni, holland fonás, cipzár fonás, 3D fonás....mégse úgy nézzek ni mint Nanny Mcphee...:)

      Törlés
    3. Köszönjük, hogy megosztottad ezeket a tapasztalataidat is velünk! :) Jó hajnövesztést kívánok! további sikerekkel tarkítva!

      Törlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com