2012. október 12., péntek

Te hogy öltözködsz a hidegben?

Sziasztok! 

Nos igen, biztosan észrevettétek már, hogy beindult az influenza szezon. Ha másból nem is, akkor abból hogy a tanórákon sok a köhögés, sok az elmaradt óra, mert a tanárok is betegek, sőt igazából a hosszabb utazások is a BKV-val, vagy a MÁV-val kész bacilus gyűjtő életmódnak tudható be. Szerintem a betegség egyik legelősegítőbb módja az a nem megfelelő, túl lenge öltözködés. Innentől kezdve, talán nem kellene meglepődni, ha másnap reggel kapar az ember torka!



Most pár olyan darabot szeretnék felsorolni, ami jól jöhetne, és segítheti a réteges öltözködést, vagy a hideg reggeleket:
- harisnya: Alapdarab 5 fok alatt nálam. 2 van, ami biztosan az enyém, de anyunak is van még legalább kettő tartalékban, így ha gyorsan jött a hideg idő, gyors megoldással is tudunk szolgálni a nadrág alá.
-leggings: Télen sokszor húzom a nadrágok alá. Főleg amikor -5, -10 fokok voltak, nagyon nagy szolgálatot tett. Amit érdekesen éltem meg, hogy valaki inkább felvesz 2 leggingset, meg egy harisnyát, csak hogy kényelmesen tudjon járni szoknyában, vagy ilyen kötött egybe ruhában a -15 fokokban is. Nekem annyit nem érne, inkább kivárnám az enyhe időt. De, örülök, hogy azért annyi esze sokaknak volt, hogy rájöttek egy leggings nem egy barátságos választás ilyenkor!
-vastagabb zoknik: Igazából én azokat nem értem, akik novemberben is, akár a sportcipőhöz titokzoknit vesznek. Természetesen ők betegeskednek a legtöbbet és ők sírnak a leginkább, hogy: Miért én vagyok mindig a beteg? Nem nagy gond, mert én felöltözök, csak akkor nem kell csodálkozni ha hetente ágynak dől az ember. Minden esetre, lapul vagy 3-4 pár ilyen nagy bolyhos zokni a szekrényemben. Még éjszakára is felveszem őket, hogyha nagy hidegek vannak.
-Trikók: Ha nagyon hideg van, hordok. Van pár darabom belőle, amik ilyen virágosak, szóval abszolút nem gáz felvenni őket. Aztán ott vannak az ujjatlan topok is, amiket nyáron is hord az ember, párszor utánuk szoktam nyúlni.
- 1 vastagabb nadrág: Mindig lapul a szekrényben egy vastagabb anyagú nadrág, a farmeren kívül. Ha beüt a hideg idő, nem elég ha egy vékonyabb alá harisnyát húzunk, muszáj valami használhatót venni.
- 1 vastagabb pulcsi : Igazából most akad vagy 3 darab ebből, itthon. Nagyon szeretem őket, főleg a téli szünet utáni első napokon jönnek jól, amikor nem indult be igazán a suliban a fűtés. A nagyon hideg időben pedig tudom őket variálni és alájuk venni 1-1 vékonyabb pulcsit. Ez a 2 pulcsi meg 1 kabát együttes pedig nagyon hasznos volt számomra a tavaly.
-Sapka: Én sem szeretem, bevallom őszintén. De valami kell védje a hajhagymáimat. Egy időben nagyon hullott a hajam, ezért is ijedtem meg és kezdtem el használni a sapkákat. Az oda-vissza utazgatást szerintem ki lehet benne bírni.
- Kesztyű/sál: Igazából ezt mindenkinél szoktam látni, nem is kell ragozni. Kell és kész.

Összegezve, szerintem nem ciki rétegesen, melegen öltözködni. Bár, olykor ez mit sem ér, mert meglátok néhány hölgyeményt, akinek vagy jó 10 centi kilóg a derekából és rajtam is futkorászik a hideg. Nyilván az ő gondja, ha így öltözködik, de szerintem saját magunkra is kellene vigyázni. Ha arra ad valaki, hogy sok kencét, meg ilyen-olyan lézeres szőrtelenítést bevállaljon, akkor az legyen a legkevesebb, hogy nemcsak a külcsínre ad, hanem magára is próbál vigyázni. Meg szerintem, ha rétegesen öltözöl, akkor is csinos ruhakombinációkat lehet összehozni!

Ti mit gondoltok erről? Mennyire öltöztök rétegesen? 

6 megjegyzés:

  1. Én nagyon beöltözök ha hideg van.Fontosabb az egészségem. nem szeretnék később vese gondokkal és egyéb nyavalyákkal dokihoz rohangálni. Én nagyon ritkán vagyok beteg szerencsére. Évente max 1-2 alakalommal van egy kis nátha, de semmi több. Bár én fázós típus vagyok (még nyáron is), ez az idő ami az elmúlt napokban volt, számomra már nagyon hideg. Bokacsizmát hordok és vékonyabb sálat (mű)bőrkabátot. Sokakon meg még mindig látok egy kis vékony felsőt. Hát inkább röhögjenek ki, de ha fázok nem fogok senki kedvéért lazábban öltözni. :)

    Ann

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Lehet én is a fázósabb típusba tartozom. Azt tudom, hogy 5-6 éve nem voltam ilyen, de olyan 2 éve sokkal melegebben öltözködöm, mint az átlag ember. Nem is kell lazábban öltözködni szerintem. Előbb-utóbb úgyis meglesz a böjtje az ilyeneknek. Köszi, hogy írtál! :)

      Törlés
  2. Ha hideg van, akkor nálam sem kérdés, hogy hogyan öltözködjek, a fenti darabok mind megtalálhatóak a szekrényemben, kivételt képez a sapka, amivel soha nem sikerült megbarátkoznom teljesen. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Na az nálam is, sokáig kérdéses darab volt.:) Köszi a kommentet!

      Törlés
  3. pont tegnap figyelgettem, hogy amíg én már elővettem a csizmáimat, addig mások ballerinacipőben mászkálnak, zokni nélkül...
    és ebből sajnos nem csak a normál megfázás származhat, hanem rengeteg szövődmény is:/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Hát igen, nem gondolnak bele, hogy ennek akár még meddőség is lehet a vége. Mondjuk, lehet hogy jobb, ha az ilyen ember nem szaporodik. Ha magával így bánik, lehet a gyerekét sem tudná normálisan felöltöztetni.
      Köszi, hogy írtál!

      Törlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com