2013. szeptember 29., vasárnap

Ajánló: Szent Johanna Gimi

Sziasztok! 

Azelőtt el nem tudtam képzelni, hogy valaha tetszeni fog ez a könyv sorozat. Elvégre a középiskolát otthagytam, mit is tudnék kezdeni egy olyan könyvvel, ahol az a legnagyobb problémája egy lánynak, hogy hogyan vágódjon be a kinézett fiúnál, mennyi az annyi egy smink esetében, vagy éppen hogyan tud/nem tud beilleszkedni egy átlagos lány nem átlagos tudással az osztályába....

Bevallom, hogy eléggé kétkedve kezdtem neki az első könyvnek. Azelőtt már hallottam róla, de a legutolsó lökést az adta meg, hogy utazás közben egy középkorú nőnél is láttam, ahogyan falta a lapokat. 


Szerintem ez a könyv sorozat az a tipikusan olvastatja magát c. kategóriába való. Annak ellenére, hogy tizenévesekről szól főleg, bárkivel tud azonosulni az olvasó. Elvégre, mindenkinek az életében ott van a leghelyesebb fiú az iskolából, az ősellenség egy lány képében, vagy éppen egy tanár, akit nem szívlelt igazán az alatt az X év alatt. Talán, ennek is tudható be a könyv sikeressége, elvégre olyan dolgokról szól, amik akármelyikőnkkel megtörténhettek, vagy meg is történtek még a középiskola évei és falai között. 

Viszont, féltem, mert amikor a 6. kötethez értem, úgy éreztem hogy nem olyan pörgős a cselekmény, mint ahogyan azt megszokhatta az ember az első 5 könyv alatt. Már jártam így könyvsorozattal, ahol a 6. könyv után rontott el mindent az író, ezért is volt meg bennem ez a félsz, hogy: én itt most combon szúrom magamat, ha újra egy ilyen sorozatba futottam bele. A hetedik rész elolvasása után minden kétségem elszállt. Lehet az írónő akart volna egy kis nyugalmat a sorozatba? Elvégre, azelőtt azért volt része izgalmakban a szereplőknek is és nekünk is, jócskán. Nagyon várom, hogy az utolsó könyvbe belekezdhessek, mert a történet végére kíváncsi vagyok. Néha azt kívánom, hogy bárcsak követhetném a társaság életét a felsőoktatásban, de hát ezt lehetetlen egy könyvben megoldani, hiszen ahányan vannak a szereplők, annyi fele fognak szakadni a szálak. 

Különösen tetszik, hogy nem csak tipikus tinédzser problémákkal kerül itt szembe az ember, hanem olyan döntésekkel is, amiket lehet, hogy felnőtt fejjel is nehézkes meghozni. Útmutatónak is tudnám ajánlani a mostani középiskolások számára, szerintem az értelmesebbik fele remekül fel tudná mérni azokat az értékeket amiket ez a könyv közvetít, akár tudat alatt is. 
Ami még jó, hogy igazán magyarosra sikerült ez a könyv sorozat. Könnyedén el tudom képzelni azokat a helyeket, ahol ezek a történések lejátszódtak. Tudok egy képet is társítani hozzá, és erről tényleg azt érzem, hogy igen, ez a mienk, le sem tagadhatnánk.  

Remélem felkeltette az érdeklődéseteket ez a könyvsorozat! Szerintem ez az egyik olyan könyv, ami kortól függetlenül megállja a helyét sokaknál! 

Ti olvastátok? Hallottatok már róla? 

2 megjegyzés:

  1. Jajj ezzel én így voltam... láttam, hallottam felőle, de én nem akartam olvasni... aztán valahogy, nem is tudom hogy hogyan, letöltöttem az internetről, az összes kötetet, rápakoltam a telómra (ez nyáron volt), és azóta már az 5.kötetnél tartok :)) Le sem tudom tenni :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na akkor most együtt izgulunk végig 4 középiskolás évet!:) Én a 8. kötetet sehol sem találom, és még a Kalauz is hiányzik. Ha az előbbi megvan, elkérhetem Tőled? :)

      Törlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com