2015. július 26., vasárnap

Elolvastam: Könyvélmények 2015 III.| Ajánló

Sziasztok! 

A múltkori kívánságlista óta eltelt két hónap, és be kell valljam én sem lógattam a lábam. Elég sok könyv kiolvasásra került. Hogy pontosabb legyek, két számjegyűre dagadt az elolvasottak száma, ami nem is rossz. Persze voltak hol jobb, hol rosszabb fogásaim is. Íme ebből néhány a blogon...! 


A könyvek ismertetőjében megtalálható cselekményleírás is, illetve utalások előző könyvekre is. Kérlek csak akkor olvass tovább, ha ez Téged nem zavar! 



Forrás


Kiera Cass Párválasztó-A koronahercegnő 
Nagyon vártam a könyvet, bár egy kicsit csalódott voltam a koronahercegnő viselkedése miatt. Na jó, első körben egy elkényeztetett csitrinek gondoltam őnagyságát- holott sajnáltam az általa meghozott áldozatokért, de úgy vagyok vele, hogy mindenkinek megvan a maga keresztje és attól még, hogy neki rossz, nem feltétlenül kell mindenkibe belemarni joggal-jogtalanul. Nem túl megnyerő ez a viselkedés hosszabb távon, így az írónő nagyon jól tette hogy egy minimális javuló tendenciát vitt bele a könyvbe, mert egyébként lehet itt vettem volna búcsút a Kiera Cass könyvektől.
Változás állt be Illeában, hála Max herceg újításainak, így a törvény megmásításával elérte, hogy az elsőszülöttjén, a lányán legyen a sor, hogyha megejtik a koronázást. Ebből következik az a szerencsétlen tény is, aminek Eadlyn nem örül: párválasztót rendeznek és most nem a nők versenyeznek a leendő király kegyeiért, hanem 35 férfi száll ringbe egyetlen nő miatt. Ráadásul a tartományokban lévő lázadások miatt, ennek időpontját sürgetően előrébb is kell hozni a szükségesnél...Így már érthető, hogy senkinek sem felhőtlen az öröme a családban. 
A fiúk nagy részét nem igazán szeretem, a végeredmény szerintem sejthető lesz, nem véletlenül van az a kis meglepetés a jelölteknél, még a párválasztó megkezdése előtt. Persze az már megint csak egy másik dolog, hogy az írónő kezdi keverni a szezont a fazonnal és tényleg boldog-boldogtalant bevon a párválasztóba a férfiak közül- olyat is, akinek a verseny szabályai szerint nem lenne ott helye, ám mégis ott van és a helyzete a nyilvánvalóbbnál is nyilvánvalóbb. Kicsit dühítő a könyv maga, ezekkel a ballépésekkel, minden izgalma ellenére. A folytatást úgyis elolvasom, mert kíváncsi vagyok, hogy Kiera ebből a nagy kulimászból mit fog kihozni, mert szerintem annyira összekevert mindent, hogy ebből jól nem lehet kijönni. 
Max és America kapcsolata viszont egészen komoly szintre lépett, ha jól vettem észre az előző széria nyertes hölgyeménye már nem az a forrófejű kis virgonc lány, aki egykoron volt, hanem egy sokkal érettebb, de szeretetteljesebb nő képe rajzolódik ki előttem. Én örülök annak, hogy róluk is hallunk- bár tény és való, hogy az a jó ebben a könyv szériában, hogy az ő szerelmükért már nem kell különösebben izgulni. 



Jamie McGuire-Gyönyörű tévedés
"Mert, ha egy Maddox fiú szerelmes lesz, az örökre szól, még akkor is ha.."- olvasható a könyv hátulján. Ez igaz is, de vajon milyen ára van ennek? A könyv végén lévő csavar volt a legjobb, igaz, szerintem aki nem bosszankodik Cami és Trenton (a két főszereplő) butaságain, az hamar le fogja venni, hogy mi árnyékolja be kettejük kapcsolatát. Szerettem olvasni, főleg mert időben akkor játszódik, amikor a Gyönyörű sorscsapás, így egy kicsit más szemszögből is megismerhetjük Galamb és Travis történetét. A könyvnél szerintem túl hamar bekapcsolódik Trenton a képbe, én egy kicsit véletlenebb összejátszást eresztettem volna el a leendő szerelmesek találkozására, de ezt nyilván mindenki maga válogatja, ha az írónak így volt jó és sikert is aratott, úgy gondolom, ez a legkisebb gond. Remélem az összes Maddox történetén végigmegyünk majd. Sőt, a tisztelt Maddox anyukára is kíváncsi vagyok és szívesen olvasnék arról hogyan jött össze a férjével, mert a mostani könyvben sok jó dolgot hallottam róla. Így kezdődhetne a Maddox történelem...
Forrás



Sarah Maclean-A hódítás tíz szabálya
Kicsit feministának éreztem a könyvet, meg ezt a fene nagy önállóságra való törekvést Lady Isabel által, de ez érthetővé válik, ahogyan a könyv során egyre jobban és jobban megismerjük milyen családi viszonyok is uralkodtak a birtokon. Sőt, uralkodnak, hála jó pár múltbéli hibának. 
Persze ez akkor sem mentség a tettre, amikor magának az uralkodónak a hugát bújtatják el a Minerva házban. És amúgy is, mi ez a Minerva ház?-tehetitek fel a kérdést. A szálak ott kezdenek bonyolódni, amikor Lord Nicholas a segédjével a birtok területére lép...Hiába próbálja szegény Isabel úgy rendezni a dolgokat, hogy nem tudják fogadni a műkincsekhez értő férfit, úgy tűnik, hogy a szakértelmén felül bizony másra is szüksége van a hölgynek, csak erre később jön rá. Lord Nicholas pedig úgy érzi, hogy a múltja kísérti épp ezért jobb, hogyha Isabel és a ház többi tagjától tartja a távolságot. Kár, hogy a sors és az időjárás mindezt nem így gondolja...
Forrás
A történet során sikerült a kor sajátos viselkedését hoznia az írónőnek, már-már zavart ez a visszafogottság a főszereplők között, hogyha nem kettesben voltak. Bár néha, ha maguk között voltak is túl messziről indultak a startról, azt meg kell hagyni. Két ember akinek megvan a maga baja és ebbe még egy tolvaj banda is belerondít egészen a királyon keresztül, a családi perpatvarokig és előéletig itt kérem szépen minden van. Így már sejthető, hogy ez nem lesz egy egyszerű történet. Ugyan a cselekmény jól alakul, ennek ellenére nagyon az alapok hiányoznak abból a bimbódzó kapcsolatból, amibe betekintést nyer az ember, és ez levesz a könyv értékéből nálam. Mert hát ki is kezd egy kapcsolatot hazugsággal? Mi több, sok hazugsággal...



Maros Edit-Hűvösvölgyi suli 1-4.
Forrás
Részben hajaz az SZJG-re ez a többkötetes középiskolai kalandokat bemutató sorozat. Igaz ez egy ikerpárról szól inkább (Dóri és Nóri), az egyikőjük szemszögéből elmesélve. Kicsit butább, kicsit happy end-esebb, kiszámíthatóbb véggel. Az első kötetnél nagyon elgondolkodtam, hogy abbahagyom az olvasást, végül a második könyvnek adtam egy esélyt, és az mintha jobban sikerült volna. A harmadiknál ismét a fejem fogtam, végül a negyedik könyvnél valahogyan helyreállt egy kicsit a világrend. Két könyv van még forgalomban, úgyhogy remélem idővel beérem magam, mert kíváncsi vagyok, hogy mivel tudnak kikergetni a világból ezek a lányok- ennek ellenére azért a lelkem mélyén szurkolok nekik sokszor, hogy jó döntést hozzanak. Legalább az egyikük....A másik, az a baj, hogy sokszor képtelen erre és nem sok cáfolattal sikerült találkoznom 4 könyv alatt. 
A fiatalabb korosztály imádja, nem véletlenül, sok mai problémát is boncolgat a sorozat, főleg a kamaszokkal kapcsolatosan. Hála az égnek itt a történetben azért a szülők nem annyira könyvfüggőek hogyha a gyerekek viselkedésének a meghatározásáról van szó. Aki olvasta az SZJG sorozatot, tudja mire célzok most.:)

Több könyvet már nem merek hozni, mert azért ez a mennyiség is igencsak nagy magamhoz képest. A többivel igyekszem majd a lemaradásomat lehozni. Egyébként nem hiszem, hogy normális, hogy minél több könyvet olvasok el, annál többel bővül a lista. Nem hogy fogyna a sor, még nő!
Ismerősek voltak a könyvek? Kedvet kaptatok valamelyikhez? 

2 megjegyzés:

  1. Én épp most olvasom a Heir-t. :) A Selection mindhárom része nagyon tetszett.

    A Gyönyörű sorscsapásról lemondtam kb. 50 oldal után. A megfogalmazástól néha kedvem lett volna fejbe csapkodni azt aki ezt a könyvet kiadásra érdemesnek találta így.

    VálaszTörlés
  2. Ha lenne néha egy kis időm esténként, akkor ezeket én is elolvasnám szívesen..

    www.neon-rider-world.blogspot.com

    VálaszTörlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com