2015. november 7., szombat

Elolvastam és tetszett | Könyvajánló V.

Sziasztok! 

Ritkán olvasok ugyan könyvet a megnövekedett stresszhelyzetem ellenére, azonban még szeptemberből maradt egy könyv, ami belopta magát a szívembe. Már viszonylag régen kinéztem magamnak, de valahogy mindig elkerültük egymást. Egy nap a könyvtárban jött velem szembe, végül elhoztam, és nem is tettem olyan rosszul.

Kemese Fanni - A napszemű Pippa Kenn

A cím alapján fogalmam sem volt, hogy miről is szólhat ez a könyv, végül kíváncsian azért beleolvastam a tartalomba és meglepve, kissé felcsigázva vettem a kezembe az első oldalakat. Olyannyira, hogy amíg végig nem olvastam, le sem bírtam tenni a könyvet. Bizony, egy nap alatt kiolvastam, annyira bejött. Na de mégis mi tetszett meg benne? 

A könyv eleje elég szívbemarkoló indíttatással kezd, bevallom utálom az ilyesmit, filmekben ha ezzel a viselkedésformával találkozom rögvest átkapcsolom, mert szégyen nem szégyen, kiborítanak a feleslegesen előidézett drámák, csak felesleges időhúzás az egész, ennél még egy ciánkapszulás megoldást is mindig jobbnak tartok. Hogy mi történik, azt nem részletezem annyira, inkább a benyomásaimat írnám le. 


A világ maga új, új szokásokkal, új szereplőkkel és mondhatni új ellenségekkel. Pippa egyedül él egy jó kis erődítményben, és úgy szomjazik az emberi kapcsolatokra, mint egy vándorló 1 napnyi víz nélküli barangolás után a sivatagban. Mit ad Isten egyszer csak összetalálkozik egy idegennel, ráadásul elég furán sül el ez a találkozás. Természetesen a klisék rögtön felismerhetőek a könyvben, például az ahogyan megváltoztatják egymás életét. Viszont valami közeleg, ami elpusztíthatja őket. Így megpróbálják felkutatni az elveszettnek hitt kolóniát. De vajon létezik-e a hely? És mi van, ha nem csak az ellenségekkel kell megküzdeniük, hanem útközben kicsit egymás ellenségei is lesznek? Vajon túléli ez a gyümölcsözőnek indult szerelem az utat? A hazugságokról nem is beszélve....Ja merthogy, van az is ám, kicsit túl sok is, mint amit a szívem elbírt volna a könyvben. 


A könyv befejezését először nagyon furának, olyan elvágottnak éreztem, végül kiderült, hogy ez egy trilógia, és a második kötet már megjelent A Viharszívű Mya Mavis néven. Úgyhogy a hőseink kalandjai tovább folytatódnak, ráadásul becsöppenésük egy közösségbe, az előzetes tartalom szerint rendesen felrázza az ott lakók életét. Vajon van-e visszaút még? És ha igen, az hova vezet? Ráadásul, megvan a félelmem, hogy a mocskosabb titkok még csak most fognak napvilágot látni.... 



A könyv legvége nem sikerült túl szimpatikusra, legalábbis a felmerülő gondolatok engem dühítettek nagyon, holott a könyv maga nagyon magával ragadott már az elejétől fogva.Dinamikusan kezdődik, és mindig olyan jókor pihen meg az írónő, elidézve egy harmonikus állapotot. Kár, hogy ez sokszor odavész a sok izgalom miatt, bár ha állandó izgalmaknak lennénk kitéve, lerágnánk a körmünket is.

Az utolsó oldalak végén kicsit ugyan csalódtam az írónőben, hogy olyan gondolatoknak mert helyet adni, amiket szerintem normális családtag nem enged meg magának a való életben, de hát farkas törvény uralta világban úgy látszik kezdetben farkasként kell viselkedni. Hogy ezzel a felfogással mi lesz a következő könyvben, az rejtély, pont emiatt akarom elolvasni a folytatást is, hogy lássam hova vezet! :) 
Egyébként le a kalappal Fanni előtt, szerintem tudott újat mutatni, elég izgalmasan ír, végre még egy magyar, aki a fiatalabb vagy fiatal felnőtt generációnak ír ugyan, de ezt úgy tudja tenni, hogy egyszerűen olvasni akarod a könyvet és csak falod a lapokat! Nagyon ajánlom elolvasásra, ha tehetitek, akkor mindenképp ezt válasszátok, ha választani lehet...Igaz ez akkor egy három kötetes kívánságlista lesz nekifutásból! 


Olvastátok már ezt a könyvet? Nektek milyen élményeitek vannak róla? Volt olyan könyv az utóbbi időben, ami nagyon lebilincselt Titeket, vagy különösen tetszett? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com