2015. december 21., hétfő

Avon: Christian Lacroix | Bijou

Sziasztok!

Az Avon sem maradhatott le az ünnepi készülődésről, így Christian Lacroix legújabb parfümjének bevezetését igencsak különleges időpontban tervezték, mégpedig karácsony előtt, novemberben. 
Bevallom, én ismertem az előző parfümöket is, éreztem másokon, de annyira rettenetesnek hatottak azok, amiket eddig szaglásztam, hogy megijedtem. Eszembe jutott azonban, hogy mindenki változik idővel, mi van ha a parfümkészítő stílust váltott? Ezért, amikor lehetőség nyílt az Avon által megismerni az illatot, akkor nagyon örültem és igyekeztem élni vele.



Mennyiség: 50 ml
Parfüm fajta: EDP
Ár: 7999 HUF
Beszerezhetőség: avon.hu, Avon tanácsadónők 

A parfüm főbb jegyeit a következők alkotják:
olasz mandarin, vanília csillagánizs, de a parfümpiramis ennél jóval összetettebb. Tudtátok, hogy a parfümben van szantálfa és jázmin is? Persze ezek nem a főbb jegyeket alkotják, így kevésbé érezhetőek ki, mint az olasz mandarin enyhén citrusos-inkább édeskés mivolta, vagy a vanília maga. 
Csillagánizzsal még nem volt dolgom, de megnyugtatok mindenkit, hogy nem okoz romló tendenciát a parfümön, így aki esetleg a keletiessége miatt ódzkodna a kipróbálásától, meg tudom nyugtatni egy kicsit, hogy nem dominál jelentősen ez a jegy. Ha illatcsaládba kellene sorolni a parfümöt, akkor a leírás szerint a orientális-gourmand a megfelelő elnevezés.

A közvetlen kifújás után inkább a mandarint éreztem én domináns jegynek, de ezt idővel egy kis vanília is megbolondítja, viszont nem erős szerintem ennek a jelenléte- ezt nagyon sajnálom a parfüm során, mert annyira rákészültem, hogy itt egy erősebb édeskés vanília jön velem szembe, hogy hú.
Na igen, ha parfümökről van szó, akkor eléggé elszáll a fantáziám, mert szeretem elképzelni az illatokat, hogy vajon mi rejtőzik az üvegben, milyen lesz az összhatás- a leírások alapján. Mintha nem tudnám, hogy úgyis a bőrömtől függ az egész dolog. :)
A tartósság az, amiről még nem esett szó, viszont illendő lenne beszélni róla: nekem kivételesen ez most egy átlagos parfüm minőségét hozza. Az előző darabokat jobban sikerültnek gondolom ilyen szempontból (pl.Rare Amethyst), vagy mondhatjuk úgy is, hogy az én bőrömön extra tartósnak bizonyultak. Az illat érezhetően nem az a tipikus megcsapja a másikat már 5 méterről-típus. Szerintem kicsit visszafogott, de ha a másikhoz odahajolnak, azért érezhető  maga az illatfelhő. Ez nem hiba, nyilván én más beállítottságú ember vagyok, szeretem ha érezhető a parfüm illata a viselőjén, így butaság lenne emiatt negatívnak értékelnem ez a tulajdonságát.



[Egyébként ha bármilyen kétségetek van 1-1 parfümöt illetően az Avonnál, van lehetőségetek ilyen 1,5 milis mintát kérni belőle, asszem 100 forint körül van az áruk, pont mint a rúzsoknál. Ha 1,5 ml-nyi anyagból nem is, de két ekkora mintából már el lehet dönteni azt, hogy igen vagy nem a részetekről egy parfüm. Szerintem hasznos lehet, ha nem vagytok magabiztosak a parfümök terén és Ti is ilyen "a puding próbája az evés"-féle emberek vagytok.]

Ha hasonlítanom kellene bármihez, akkor azt mondanám, hogyha az Avon Parisian Chic nevű parfümjét szerettétek, akkor ezt is szeretni fogjátok, mert az illatok nagyon kicsit hasonlóak, köszönhetően annak, hogy mindkettőben dominál az olasz mandarin.

Erre a parfümre azt tudom mondani, hogy sokkal lágyabb az illatvilága, mint a másik parfümnek, ellenben a Parisian Chic inkább elegáns, már-már kifinomult. Ehhez szerintem a benne található rózsa, a gardénia és a borostyán is hozzátesz. A Bijou esetében nőiesebb az összhang, és nem érzem azt, hogy valami elegáns dolgot kellene magamra vennem, min a P.C.-nél, ráadásul az illatok összessége sem annyira orrba vágó. Tehát, aki egy visszafogottabb, lágyabb darabot szeretne, annak inkább ezt, a Lacroix darabot javaslom hosszabb távon, pláne ha inkább a nőiesebb vonalat képviseli. Feltehetőleg, akinek a Parisian Chic is bejött, annak ez a parfüm is megelégedésére szolgálhat, csak más illatfelépítésben, pár új jegyet behozva.

Ti próbáltátok már ezt az illatot? Kíváncsiak vagytok rá? Mik voltak a benyomásaitok? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com