2016. november 25., péntek

Ajánló| Könyvélmények #4

Nemrégiben eszembe juttattátok, hogy a könyvajánlókat szeretitek a blogon, és rájöttem, hogy én is nagyon szeretem írni az ilyesfajta bejegyzéseket. Igaz, sok olvasásra az utóbbi időben nincsen időm. De az elmúlt fél évben azért akadtak jó könyvek, amiket érdemes volt a kezembe venni, ezek közül hoztam néhányat. 


Paula Hawkins- A lány a vonaton
Sokak kedvence a könyv, nem véletlenül. Utálom a krimiket alapjáraton, de ezt most én sem tudtam letenni. A történet eleje kicsit gyengén indít, engem legalábbis nem sokáig köt le ez a valamit-elárulok-valamit-nem-majd-szórok-egy-kis-morzsát-az-olvasónak-hagy-csipegessen életérzés. Először azt sem tudtam, hogy ki-kicsoda a könyvben, a legbiztosabb pontom nekem is az volt, hogy van egy vonat, meg egy lány, meg hogy az alkoholizmus durva méreteket ölt az egyik főszereplő életében (már-már idegesített ez a szerencsétlenség). A történet végét sejtettem, agyaltam rajta is egy kicsit. Aki tanult egy kis kriminológiát, szerintem nem lesz számára sem akkora a csattanó. A könyv ettől még élvezhető, így eldöntöttem, hogy jobban fogok a közeljövőben nyitni a krimi műfaj felé. 
Kép forrása: moly.hu 


Suki Kim-Nélküled mi sem vagyunk, Hyeonseo Lee-A lány hét névvel
Nemrégen fejeztem be a könyvet. Mostanában nagyon rá vagyok kattanva az Észak-Koreáról szóló könyvekre, mert elég zárt világ ez. Sőt, ha őszinte akarok lenni én egy másik dimenziónak tartom az ottani helyzetet. Lelkileg kicsit meg is terhelő ezekről olvasni, főleg, hogy az ilyen jellegű könyvek igaz történeteken alapulnak, ill. kémkedési megbizatásban szerzett tapasztalatról szólnak.
Az első könyv egy dél-koreai-amerikai tanár történetét meséli el, hogy miket tapasztalt Észak-Korea akkori, egyetlen egyetemén. Csalódottság, düh, közelengedés, majd eltávolodás és állandó megfigyelés...Valahogy így tudnám jellemezni a könyvben szereplő érzelmeket. 
A második darab pedig egy nő életét meséli el, hogy hogyan alakult az élete, hogyan hozta el az édesanyját és a testvérét a poklok poklából, és hogy bizony akkoriban nem volt rest megindulni egyedül a nagyvilágba. De vajon hogyan lehet megszökni Észak-Koreából? 
Képek forrása: moly.hu 

Leiner Laura- Valahol
A Bexi sorozat újabb része. 1-1 poénjával megüti az SZJG szintet, de igyekeztem nem így nézni a könyvre, hiszen ez egy teljesen más sorozat, noha ugyanannak az írónőnek a kezei alól került ki a könyv. A huzavona egyébként újra kezdődik, csak itt már a lemezkiadó igazgatója is beszáll a buliba, akinek a szíve és a szemei, na meg a lelke helyén is dollárjelek vannak. Na és vajon mi lesz a a főhősnővel, aki már több mint fél éve nem énekelt azóta a bizonyos kínos eset óta? Ráadásul egy elejtett félmondatból, sokan arra kezdenek el alapozni, hogy a zenei pályát otthagyni készül... pánik, pánik hátán. Ahogy megszokhattuk, a rossz csőstül jön, na ez erre a könyvre határozottan is igaz volt a történéseit illetően. És most tényleg a legizgalmasabb résznél sikerült elvágni a szálakat. Ráadásul a humor nagyon ott van a szeren, sokkal szabadabb és nevetni valóbb visszavágások vannak benne, mint azt a sorozat elejétől megszokhattuk. Remélem, hogy a következő rész is ennyire jó lesz, mert így tuti, hogy sok új olvasót állíthat maga mellé az írónő.  

Gretchen Rubin- Jobban, mint valaha
Ritkán olvasok ki könyvet másodszorra, de ez a könyv szerintem tényleg jól sikerült és egészen praktikus dolgokról ír róla. Nagyon szeretem, ahogyan a saját példáján keresztül mutatja meg az írónő a történéseket, ír a halogatásról, kifogás kezelésről, arról, hogy valaki pacsirta, vagy éppen bagoly típus-e. Utóbbi tényről az első könyvében is volt szó, de ott annyira nem jött át a mondanivalója, így az első könyve kb. 70%-ánál ha jól emlékszem felfüggesztettem a dolgot. Ez a második határozottabban jobb, már csak abból is kiderül, mert másodszorra is a kezembe vettem. Amikor elköltözöm, tuti, hogy a könyvespolcom dísze lesz ez a könyv. 
Képek forrása: moly.hu 

Gabrielle Bernstein-Édesítsd meg az életed! 
Egy nagyon pozitív energiabombával sikerült találkoznom a lapok sorain keresztül. A példatörténetek tetszenek, és az, hogy nagyon sok mindent a saját szemén keresztül mesélt e az írónő. Egyedül ezzel a Hallgass a  Belső Vezetődre-féle hozzáállással nem tudtam teljesen megbarátkozni. A belső vezetője mindenkinek saját maga a megtestesítője, de vezetőnek nem tudom nevezhetjük-e. Oké, hogy van belső hang, belső rezgések, meg miegymás, de egy idő után idegesítő volt, hogy minden fejezetben felkerült ez a Belső Vezetőd, az ÉN fontossága.Szívesebben olvastam volna több gyakorlatias tippet, személyes tapasztalatokat az életvezetési trénerrel már találkozott, és megoldott problémával rendelkező emberektől.

Jojo Moyes-Mielőtt megismertelek
Idén robbant a köztudatba könyv és film formájában egyaránt. Egy nagyon aktív életet élő fiatalember kerekesszékbe kényszerül, akit egy, a városban éppen munkanélkülisége ellen küzdő lány fog ápolni. A két főszereplő persze tűz és víz, mi több, tűz és jég egymással szembeállítva, hiszen nagyon sok mindenben különbözik a véleményük. De vajon tud-e új nézőpontot mutatni egymásnak ez a két, nagyon különböző életmóddal rendelkező ember? 
Instagramra felraktam egy képet is róla, de szem nem marad szárazon. Emiatt is tervezem megnézni a filmet, bár nagyon félek, mert ritka, hogy egy könyv a filmvásznon is jól teljesítsen, vagyis inkább rendezőtől függ ez a dolog.... Ha van benyomásotok már, akkor osszátok meg velem, hogy megéri-e megnézni! :) A könyv következő része már megjelent itthon is, Miután elveszítettelek címmel, kíváncsi vagyok arra is, hogy milyen lett.

Ti mit olvastatok mostanában?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com