2013. november 1., péntek

Pengés elmélkedés(ek)

Sziasztok!

Kínos, nem kínos, azt hiszem a borotvával való szőrtelenítésről szót lehetne ejteni a blogon. Igaz, komoly részletekbe nem mennék bele, a folyamatot illetően. Viszont annyiféle borotvafajtával lehet találkozni manapság, én meg egy kicsit lefitymálva kerülgettem a különlegesebb darabokat. Mára egy kicsit bánom is ezt a módimat, ezért szerettem volna pár tapasztalatot megosztani Veletek is, hátha sikerül újat mondanom, vagy csak éppen a tapasztalatommal hozzásegíthetek valakit egy jobb vásárhoz.

Azelőtt mindig az egyszerűbb borotvák felé nyúltam. 185-200 HUF, 5 darabért nem sok, 2 pengés, jó lesz ez. Ami még szerintem nem olcsó kategóriába esik, de kipróbáltam az a Balea 5 db/500 HUF-os csomagja. Na itt nálam szó szerint kiakadt a mérő, mert egy kétszer annyiba kerülő terméktől azért elvárná az ember, hogy egy kicsivel többet tudjon, még ha ez csak a hosszabb idejű használatban nyilvánul meg. Elmondom, lelőve a poént: semmiben sem nyilvánult meg az árbeli különbség. Na és itt szaladtam ki a világból, hogy hú és há, mit képzelnek a forgalmazók, engem palira ne vegyenek, akkor inkább megveszem olcsóbban az 5 darabos borotvát, elvégre úgysem tud többet a drágább semmivel sem. Megvágni azzal is megtudom magam, ezért nem kell kétszer annyit költeni mint egyébként.



Nem régen viszont, egy DM-es szerencsekerekezés közben, a csomagomban lapult ez a Wilkinson Sword Xtreme 3 Beauty darab. 3 pengével és egy kis aloe vera csíkkal. Ki szerettem volna őt is próbálni, csak az előző rossz tapasztalat is szöget ütött a fejemben: nem tud ez annyival többet, hogy erre áldozz, maximum a krémezőcsík az, ami extra benne. Mindenesetre, örülök hogy így hozzájutottam.
Persze a három penge mégis csak jobb, mint a kettő, és a csík sem hátráltat, valóban ér valamit. Sőt, sokkal könnyebb így elvégezni a műveletet, a termék tartósságáról, könnyebb használhatóságáról nem is beszélve.És akkor még a mozgó fej, be sem került az előnyök listára....Ha meg már itt tartunk, tudtam, hogy valamit kihagyok az előnyök közül: viszonylag hosszú nyél, végre! 

 A kérdés már csak az, hogy megéri-e beruházni a drágább darabbacsomagba? Elgondolkodtatott ez is. Elvégre, akár hogy is nézem, az utólag említett borotva tovább bírja, kényelmesebb a használata is. Ezért is akartam górcső alá venni ezt az egészet. Megéri-e a drágábbat venni? Igen-nem, és ha igen, miért? Nyilván, a tartósság a fő szempont mindenképp, hogy egyre kevesebbszer kelljen a borotva után nyúlni újra és újra a polcokon. De mi az az összeg, ami sok, és mi az ami kevés? Ezt pedig, mindenkinek az egyéni preferencia rendszere határozza meg. 

Utánanéztem azért a borotvaáraknak is az elmúlt időkben. Nem fogok hazudni, a hajam égnek állt 1-2 készülék árától és van, amiről az ára ellenére tök rosszakat olvastam utólag. Legalábbis, ha megveszek valamit 2 ezer forintért (Nálam határeset), attól nem azt várom, hogy felkaszaboljon. De az is lehet, hogy nem vagyok elég mazochista a mai világhoz.
Viszont, megtaláltam KM-en a mostani kis minta borotvát is, ahol másoknak is egészen bevált, így nyugodtabb lettem, hogy nem vagyok csodabogár, végre valami, ami a többségnek beválik, nálam is működik. Az ára mondjuk nálam határeset 1099 HUF alapjáraton, de ha belegondolok, hogy ez az egy darab is milyen szépen húzza, akkor azt mondom, hogy jó vásárt lehet vele csinálni. Legalábbis még mindig jobb, mintha kb. 2 alkalommal lehetne össz-vissz használni, majd utána kuka. Talán környezetkímélőbb is, ha azt nézem, mert sokáig lehet nyúzni, úgy vettem észre, eléggé strapabíró, ami bevallom, meglepett. Ráadásul azt olvastam az egyik hozzászólónál, hogy néha le van akciózva és akkor 899 -ért is hozzá lehet jutni. Ez a leakciózott ár pedig baráti, azért már tényleg! Persze, tudom, engem is megriaszt, hogy elsőre ennyi pénzt adjak ki valamiért, amiben 3+1 darab van, és talán ez az, ami sokaknak visszatartó erő lehet, hiszen a kiadás nagyobbnak tűnik. De, ha elosztanám az idővel és hogy mennyi ideig elég egy csomag, ki tudja, lehet hogy meglepő statisztika látna napvilágot (?). 

De eddig, ez volt a legkellemesebb randim egy borotvával. Már, ha lehet így hívni ezt az egészet. Úgy gondolom, talán érdemes lenne másoknak is kipróbálni ezeket a fajta borotvákat, rájöttem magam is, hogy egy kicsit feleslegesen ódzkodtam tőle. Persze tudom, hogy a krémező csíkos darabokból is szaladgálnak rosszak a polcokon, ezért is gondoltam, hogy erről a borotváról szívesen megosztom a tapasztalataim veletek. Amint elfogy a régi "olcsó" csomag, szerintem ezt a fajtát fogom újravásárolni, kényelem és hatásosság szempontjából főképp. 

De szívesen várom a Ti véleményeiteket, tapasztalataitokat is, hátha tudunk egymásnak még újat mutatni!  

6 megjegyzés:

  1. Én a Gilette Simply Venus 2-t szoktam venni. Nagyon sokáig tudok egy pengét használni. 6 db-os csomagban olyan 2.5 - max. 3 euro az ára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyiért nem is vészes, de néha itt keresztbe áll a szemem is 1-2 borotva árán. :D

      Törlés
  2. eléggé érzékeny a bőröm, úgyhogy ezen nem spórolok. évek óta a gillette venus original (azt hiszem ez az :) fejeket használom, 3600 ft/4 db. tényleg nem olcsó, de nem is egyszer használatos, és még így is sokszor szenved a bőröm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az érzékeny bőrrel szerintem érthető, hogy nem cicózol. Igaz, nekem ez a 3600 nagyon drágának hangzik, de ha ez az, ami működik, akkor áldozatokat kell hozni. Viszont, azt én is nagyon remélem, hogy a drágább borotvákhoz, jóval hosszabb élettartam tartozik, mint az eldobhatós darabokhoz. :)

      Törlés
  3. Én kipróbáltam a Veet gyantázóját, elég jó volt, azonban alakult úgy is, hogy azonnal kellet két sima láb és már nem tudtam kivárni a gyantázható állapotot. Én is egy Gillette venust vettem magamnak. Érzékeny a bőröm, így igyekszem minden praktikát bevetni, hogy minél kibírhatóbb legyen a művelet. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juj, én a Veet zselégyantát próbáltam ki, de annyira nem lett a kedvencem. Igaz, nem annyira fájdalmas a művelet, mint sima gyantával, de pepecselni nem szeretek. Ráadásul a gyanta könnyen kihűl, de ha meg túlmelegíti az ember 2-3 másodperccel, már borul minden és örök idő, mire "bőrbarát" jelzést enged a spatula. :S
      Nézem amúgy, milyen népszerű a Gilette, eddig tök azt hittem, hogy a Wilkinson népszerűbb. De lehet, hogy ezt a pasis reklámok berögzültsége mondatja velem...:D

      Törlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com